بازارهای شبانه پوکت

بازارهای شبانه پوکت

بازار های محلی پوکت

بسیاری از گردشگران، پوکت را با بازار‌های شبانه و جزایر پوکت می‌ شناسند. پس از غروب آفتاب بازار‌های شبانه پوکت زنده شده و خیابان‌ های شهر به غرفه‌ هایی برای فروش غذا، اقلام محلی، پوشاک، صنایع دستی و موسیقی زنده با قیمت‌ های عالی تبدیل می‌ شود. این بازار‌های شبانه می‌ توانند تجربه سفر با تور تایلند را فراموش نشدنی کنند. با گردش در این بازار‌ها علاوه بر خرید اجناس و کالا‌های مورد نیاز می‌ توان با فرهنگ و جذابیت‌ های محلی تایلند آشنا شده و از این فرصت برای خرید سوغاتی‌ ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی بازارهای شبانه پوکت خواهیم پرداخت.

معرفی بازارهای شبانه پوکت

با اینکه نام ‌این بازار‌ها شبانه است، اما الزاماً تنها در شب فعالیت نداشته، بلکه پس از غروب خورشید فروشندگان این بازار نیز کار خود را شروع می‌ کنند. بازار‌های شبانه پوکت با حال و هوای بومی و سنتی می‌ توانند یک فرصت عالی برای خرید و آشنایی بهتر با این منطقه زیبای تایلند محسوب شوند. این بازار‌ها بخش جالب و هیجان‌ انگیز از سفر به پوکت به شمار می‌ روند.

بازار ایندی پوکت

Indy

این بازار یکی از بازار‌های معروف در پوکت است که محلی برای فروشنده‌ های مستقل محسوب می‌ شود. بازار ایندی در خیابان دیپوک قرار داشته و علاوه بر فروش اجناس مختلف، موسیقی زنده نیز در آن اجرا می‌ شود. در این بازار رستوران‌ های زیادی فعالیت داشته و پس از گردش و خرید در بازار ها و مراکز خرید پوکت می‌ توان آن را با یک وعده شام خوشمزه تکمیل کرد. همچنین یکی از بازار‌های شلوغ و در عین حال تمیز پوکت بوده و در بین جوانان نیز بسیار محبوب است. از کالا‌های موجود در این بازار می‌ توان به کیف، کلاه و کفش اشاره کرد که اغلب آنها با استفاده از الیاف طبیعی تولید شده‌ اند. همچنین در این بازار می‌ توان کالا‌های سفارشی نیز خریداری کرد. در بخشی از این بازار نقاش‌ هایی حضور دارند که می‌ توانند در زمانی اندک چهره شما را به صورت حرفه‌ ای طراحی کنند.

بازار چیلوا پوکت

بازار چیلوا یکی دیگر از بازار‌های شبانه پوکت است که در آن فروشندگان با غرفه‌ هایی به شکل محفظه‌ های فلزی قدیمی حضور دارند. این بازار مفرح و سرگرم‌ کننده محل عرضه صنایع دستی مردم بوده و در آن اقلامی از قبیل لباس و پوشاک، کفش، وسایل تزیینی و کاربردی و جواهر آلات به فروش می‌ رسد. در این بازار می‌ توان کالا‌هایی را با قیمت‌ های استثنایی خریداری کرد. فروشندگان حاضر در بازار های شبانه پوکت اغلب شامل جوانانی هستند که از طریق این شغل هزینه تحصیل و سرگرمی‌ های خود را تأمین می‌ کنند.
دکه‌ های غذا در این بازار شبانه محلی برای امتحان کردن غذا‌های محلی، اسنک‌ های شور و شیرین و حشرات سرخ شده است. این بازار اغلب شلوغ بوده و به همین دلیل بازدید از آن می‌ تواند باعث ایجاد لحظاتی به یاد ماندنی برای خانواده شود. بازار شبانه چیلو ا نزدیک به شهرستان می‌ نگ در استان پوکت قرار گرفته و بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری پوکت نیز در نزدیکی این بازار قرار دارند.

 

بازارهای شبانه پوکت

بازار ناکا پوکت

Naka

بازار ناکا به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین بازار‌های شبانه پوکت در نزدیکی مرکز خرید سنترال فستیوال قرار داشته و تنها در روز‌های شنبه و یکشنبه برقرار است. فروشندگان این بازار تا پاسی از شب فعالیت داشته و غرفه‌ های آنان شباهت زیادی به جمعه بازار‌های ایرانی دارد. بخش‌ های مختلف بازار ناکا شامل بخش مختص لباس، ساعت، لوازم الکترونیکی، موبایل، کیف و کفش‌ های دست ساز و زیورآلات تایلندی برای سوغاتی است. بخش دیگری از این بازار به فروش انواع خوراکی‌ ها از قبیل کیک، غذا‌های حاضری و خیابانی و غذا‌های دریایی، نوشیدنی و انواع دسر اختصاص دارد. قیمت غذا‌ها و خوراکی‌ ها در این بازار بسیار کمتر از دیگر مراکز مدرن در پوکت است. با تهیه بلیط تهران پوکت در قسمتی دیگر غرفه‌ های سرپوشیده وجود دارند که می‌ توان اجناس عتیقه، دست دوم و یا لباس‌ های ارزان قیمت را در آنجا پیدا کرد.

بازار واکینگ استریت پوکت

خیابان واکینگ در پوکت در قلب این شهر قدیمی قرار داشته و به دلیل زیبایی خود دارای بهترین بازار های شبانه پوکت است. در این خیابان ساختمان‌ های رنگارنگ در جاده به همراه موسیقی سنتی همراه با رقص و حرکات بدل کاری، فضایی برای حضور هنرمندان و فروشندگان رنگارنگ است. این بازار یکی از بازار‌های شبانه کوچک خیابانی در تور پوکت بوده و می‌ تواند مقصدی عالی برای تهیه سوغاتی‌ ها از تایلند و یا خرید تنقلات خیابانی با قیمت مناسب محسوب شود. غرفه‌ های این بازار از ساعت ۱۶ تا ۱۰ شب دایر بوده و به دلیل موقعیت مناسب خود گردشگران و مسافران بسیاری را به خود جذب می‌ کند.

آشنایی با بازار واکینگ استریت

در این بازار اجناسی از قبیل دارو‌های گیاهی، پارچه، زیورآلات، نقاشی هنرمندان محلی، عروسک‌ های دست ساز، صنایع دستی و لباس محلی برای سوغات به فروش می‌ رسد. همچنین فروشندگان این بازار از کشور‌های چین، پرتغال، ژاپن یا هند هستند به همین دلیل می‌ توان این بازار را به نوعی یک بازار بین‌ المللی در نظر گرفت. غرفه‌ های خوراکی در این بازار غذایی از قبیل ماهی مرکب، سالاد خرچنگ، انواع دسر‌های تایلندی، همبرگر، آبمیوه و بستنی را به خریداران در تور پوکت نوروز نیز عرضه می‌ کنند.

 

مراکز خرید پوکت

بازار اوتوپ پاتونگ

OTOP

این بازار در منطقه جانگ سیلون گرند و در نزدیکی ساحل پاتونگ قرار دارد. بسیاری از افراد این بازار را یک بازار شبانه در نظر می‌ گیرند اما باید گفت اغلب غرفه‌ های آن در طول روز نیز باز است. این بازار محل مناسبی برای خرید سوغاتی‌ های ارزان قیمت است. در این بازار غذا‌های مختلفی نیز به فروش می‌ رسد که می‌ تواند تجربه تازه‌ ای از بازار گردی در آب و هوای پوکت همراه با صرف غذا باشد. اجناس متنوعی از قبیل لباس‌های ابریشمی، سفال و صنایع دستی، ادویه و گیاهان خشک و همچنین اجناس دست دوم در این بازار به فروش می‌ رسد. قیمت اجناس در این بازار کمی گران‌ تر از دیگر بازار‌ها بوده، اما امکان چانه زنی برای خرید اقتصادی در بازارهای شبانه پوکت وجود دارد.

بازار مالینگ پلازا پوکت

این بازار شبانه شیک در ساحل باتون قرار داشته و در بین دیگر بازار‌های شبانه پوکت از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است. در این بازار می‌ توان علاوه بر خریدی سرگرم‌ کننده، مکانی برای خوردن و نوشیدن نیز پیدا کرد. همچنین انواع غذا‌های خیابانی تایلند، بار‌ ها، کافه‌ ها، شیرینی‌ ها و میوه‌ ها در این بازار وجود دارد. مالینگ پلازا را ترکیبی از بازار‌های محلی و دیگر بازار‌های مختلف در تایلند می‌ دانند. از ویژگی مهم غرفه‌ های غذا در این بازار امکان خرید ماهی یا غذای دریایی مورد نظر و طبخ آن توسط خود مشتری در محل است.

بازار شبانه کاتا پوکت

این بازار شبانه سر پوشیده در یکی از سواحل پوکت به نام ساحل کادا و نزدیک محله دامبون کارون قرار داشته و شامل ۳ بخش بزرگ با سقف گنبدی شکل است. این سه بخش با استفاده از مسیر‌هایی به یکدیگر متصل شده ‎اند. بدین ترتیب بازدید کنندگان امکان گشت و‌ گذار در تمام بازار را خواهند داشت. بخش مرکزی در این بازار شامل فود کورت است که در آن غرفه‌ هایی برای فروش غذا‌های خیابانی، انواع دسر، نوشیدنی، سبزیجات و غذا‌های دریایی بر پا شده است.
در این بازار محصولاتی از قبیل لباس، آثار هنری محلی، انواع سوغاتی، لباس شنا و محصولات گیاهی به فروش می‌ رسد. موسیقی زنده نیز در این بازار بر پا بوده و بازدید کنندگان می‌ توانند در بهترین زمان سفر به پوکت بروند و حین خرید و گردش از شنیدن موسیقی نیز لذت ببرند. بخش مهم این بازار به نام کاتا واکینگ مارکت در نزدیکی ساحل و دور از مناطق شلوغ بوده و مناسب گردشگرانی است که به مکانی آرام نیاز دارند.

 

سخن پایانی
در این مطلب به معرفی بهترین و معروف‌ ترین بازارهای شبانه پوکت پرداخته شد. مراکز خرید در این شهر ساحلی علاوه بر بازار‌های شبانه، شامل بازار‌های محلی سنتی و مال‌ های بزرگ بین‌ المللی است. در این مراکز محصولات سنتی و محلی در کنار برند‌های معروف دنیا عرضه شدند. از این رو می‌ توانند مکان مناسبی برای گردشگری و خرید بهترین سوغاتی به شمار روند. پرسه زدن در بازار‌ها و خرید اجناس می‌ تواند بسیار سرگرم‌ کننده باشد. اما انجام این کار در شب لذت دیگری دارد. وجود بازار‌های شبانه در پوکت می‌ تواند تجربه‌ ای منحصر به فرد برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند و مشاهده آن از نزدیک باشد.

نظرات کاربران
دیدگاه