مراکز خرید پوکت

مراکز خرید پوکت

بهترین مراکز خرید پوکت

اگر مسافر پوکت هستید و خرید سوغاتی و مدیریت هزینه‌ ها در سفر یکی از دغدغه‌ های شماست، ضرورت دارد که بهترین مراکز خرید پوکت که در آن انواع سوغاتی‌ های پر طرفدار به فروش می‌ رسند را بشناسید. بازارهای محلی و مراکز خرید در این جزیره بسیار متنوع هستند و باب سلیقه هر گردشگری چیزی برای ارائه دارند. با NPK همراه باشید که در ادامه به معرفی برخی از بهترین بازارها و مراکز خرید در پوکت می‌ پردازیم که وقت‌ گذرانی در آنها در تور تایلند خالی از لطف نخواهد بود.

بازار های ارزان پوکت

ابتدا یادآور می‌ شویم که اولین مراکز خرید پوکت در سال 1998 و با نام Tesco ‎Lotus‏ در این جزیره زیبا افتتاح شد. پس‌ از آن به فاصله مدت زمان کوتاهی در نقاط مختلف این شهر مراکز خرید دیگری هم طراحی و ساخته شدند که برخی از آنها به محبوب‌ ترین مراکز برای گردشگران تبدیل‌ شده‌ اند. در حال حاضر در پوکت مراکز خرید متعددی فعالیت می‌ کنند. ضمناً محصولات برندهای مشهور و شناخته شده را می‌ توانید در این فروشگاه‌ ها با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. حتی در این مراکز رستوران‌ هایی با انواع غذاها و فضا هایی برای تفریح هم وجود دارند که گردشگران از آن لذت می‌ برند. اگر شما با تور پوکت و یا به صورت مستقل به این شهر سفر می‌ کنید توصیه می‌ کنیم حتماً زمانی برای رفتن به این فروشگاه‌ ها در برنامه‌ تان بگنجانید.

مرکز خرید بنانا واک پوکت

Banana Walk

اگر به پوکت سفر می‌ کنید توصیه می‌ کنیم، مرکز خرید بنانا واک را از دست ندهید. این فروشگاه با نگاه و تمرکز بر آینده طراحی شده است. این مرکز خرید در سه طبقه با هفت رستوران و البته تعداد زیادی از بوتیک‌ هایی که انواع برندهای معروف دنیا در آنها می‌ درخشند چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌ کند. همچنین این ساختمان در بین دیگر مراکز خرید پوکت به چراغ‌ های رنگی‌ اش در شب و درخشندگی بی‌ نظیرش شهرت دارد. حتی می‌ توانید از پشت‌ بام این فروشگاه که زمین مینی گلف دارد هم بازدید کنید و اگر علاقه‌ مند به گلف هستید می توانید در این جا از ساعات خود در تور پوکت نوروز لذت ببرید.

مرکز خرید پاتونگ پرومناد

Patong Promenade

در قلب ساحل پاتونگ، مرکز خرید پاتونگ پرومناد قرار گرفته است که مرکز خریدی مدرن در سه طبقه است. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌ های ‌لباس، لوازم‌ آرایشی و آرایشگاه و همچنین غذاخوری‌ های محلی تایلندی و رستوران‌ های زنجیره‌ ای خانه استیک استرالیایی فعالیت می‌ کنند. ضمناً مرکز بازی تالار اسرار در آخرین طبقه این مرکز طرفداران بسیاری دارد.

اوت لت پریمیوم پوکت

Premium Outlet Phuket

در شمال غربی شهر پوکت مرکز خریدی که به صورت یک روستا طراحی شده است و با نام پریمیوم اوتلت پوکت می‌ درخشد. همان‌ طور که می‌ دانید در بوتیک‌ های اوتلت محصولاتی به فروش می‌ رسند که تولیدشان متوقف شده است. بدیهی است که این محصولات قیمت پایین‌ تری دارند و البته همین محصولات طرفداران بسیاری هم دارند.
در مرکز خرید پریمیوم اوتلت پوکت می‌ توانید انواع لباس، کفش و حتی اسباب‌ بازی را با قیمت‌ هایی پایین و بسیار مناسب خریداری کنید. البته در این مرکز تعدادی رستوران هم وجود دارد که برای استراحت و خوردن غذایی با کیفیت در تور خارجی پوکت مناسب هستند. ضمناً ساعات کاری این فروشگاه از 11 صبح الی 23 است.

مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت

Central Festival Phuket

مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت که بزرگ‌ ترین مرکز خرید در پوکت است شامل دو ساختمان می‌ شود. در یکی از ساختمان که به سنترال فستیوال ایست مشهور است بیشتر فروشگاه‌ ها لوازم جانبی موبایل را می‌ فروشند و البته تعدادی هم انواع کیف و لوازم الکترونیکی را به فروش می‌ رسانند. ضمناً در همین ساختمان بوتیک‌ هایی که البسه می‌ فروشند هم به چشم می‌ خورند.
به علاوه در ساختمان دیگر و اصلی این مرکز خرید هم انواع برندهای‌ معروف‌ لباس، لوازم‌ الکترونیکی، لوازم‌ آرایشی، لوازم خانه و لوازم ورزشی به فروش می‌ رسند. معمولاً در مراکز خرید پوکت رستوران‌ها هم فعالیت می‌ کنند که در فوت کورت این ساختمان هم انواع غذاهای تایلندی، غربی و ژاپنی سرو می‌ شوند.
اگر هم به دیدن فیلم‌ های بین‌ المللی یا تایلندی علاقه‌ مند باشید می‌ توانید از سینمای این مرکز استفاده کنید. ساعات کاری مرکز این مرکز خرید از 10:30 صبح تا 22 شب است.

 

بهترین مراکز خرید پوکت

مرکز خرید جانگ سیلون پوکت

Jungceylon‏ ‏

مرکز خرید جانگسیلون از مجموعه‌ ای با سوپر مارکتی بزرگ، مراکز تفریحی از جمله 5 سینما، بیش از 200 بوتیک، 25 رستوران و یک هتل بسیار مجلل و شیک به نام Millennium Resort Patong تشکیل ‌شده است. در حقیقت این هتل خود شهری است که درون یک شهر ساخته شده است و از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری پوکت برای مسافران به حساب می آید.
یقین داشته باشید هر چیزی که در سراسر تایلند نتوانید پیدا کنید در مرکز خرید جانگسیلون یافت می‌ شود. در ضمن ساعات کاری این مجموعه هم در ماه‌ های سال متفاوت است، یعنی از ماه می تا ماه اکتبر از 11 الی 22 و در ماه‌ های نوامبر تا آوریل هم از 11 تا 23 این فروشگاه عظیم باز است.

 

مراکز خرید پوکت

مالین پلازا پوکت

ممکن است بودجه زیادی برای خرید سوغاتی از مراکز خرید لوکس در پوکت در نظر نگرفته باشید. در این‌ گونه موارد می‌ توانید به بازار مالین پلازا سری بزنید. محصولات این بازار در کنار کیفیت، قیمت مناسبی هم دارند. همچنین در این بازار شبانه که موقتی هم هست این امکان را دارید که انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌ آرایشی و بهداشتی و حتی لوازم جانبی مورد نیاز را خریداری کنید. ‏بازار صنایع‌ دستی توصیه می‌کنیم به‌ عنوان یک گردشگر مغازه‌ های صنایع‌ دستی پوکت را به‌ هیچ‌ عنوان از دست ندهید. در این بازارها که یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر هستند، انواع محصولات محلی و صنایع‌ دستی پوکت را پیدا می‌کنید. بی‌ شک در میان مراکز خرید پوکت، بازاری با لباس‌ های رنگارنگ دست‌ دوز، محصولاتی که ساخته دست هنرمندان پوکتی هستند و البته لوازم عتیقه موجود در بازار برای هر گردشگری قابل توجه است. نقاش‌ ها، خطاط‌ ها و طراحان لباس محصولات تولیدی خود را در این بازار برای فروش به نمایش می‌ گذارند. معمولاً گردشگران از دیدن این بازار و مغازه‌ های صنایع‌ دستی آن در تور تایلند نوروز نیز استقبال می‌ کنند.

بازار واکینگ استریت پوکت

شاید یکی از مهم‌ ترین بازارهای شهر و مراکز خرید پوکت که اتفاقاً کمتر از یک دهه از افتتاح آن نمی‌ گذرد، خیابان واکینگ پوکت باشد. چیزی که در این خیابان بیشتر از همه جلب‌ توجه می‌کند مغازه‌ دار هایی هستند که از کشورهایی مختلف مانند هند، ژاپن، چین و پرتغال به پوکت آمده‌ اند. در نتیجه این بازار ترکیبی از فرهنگ‌ ها و آداب‌ و رسوم ملل مختلف است و همین هم این خیابان را به مرکز خرید عالی برای سوغاتی محلی کشورها تبدیل کرده است. نا گفته نماند این مرکز غذا خوری‌ های محلی نیز دارد که می‌توانید در آنها انواع ماهی مرکب، خرچنگ، انواع دسرهای تایلندی، همبرگر گوشت مرغ و گاو را هم امتحان کنید. در واقع خیابان واکینگ پوکت هم مرکز خرید است و هم یکی از جاذبه‌ های گردشگری در پوکت شناخته می‌ شود.

بازار آخر هفته پوکت

شاید باور نکنید اما بازارهای محلی پوکت در آخر هفته‌ ها به مراکز مهم خرید تبدیل ‌شده‌ اند. در حقیقت در بازار آخر هفته در پوکت اجناس دست‌ اول و محصولات دست‌ دوم به فروش می‌ رسند. یک نکته مهم این است که اجناس قیمت بالایی ندارند و تنوع محصولات هم در این بازار بسیار زیاد است. شنبه و یکشنبه از ساعت 4 تا 9 شب این بازار فعال است و همین عامل هم موجب شلوغی این بازار در بیشتر ایام سال شده است.
یک نکته دیگر را هم فراموش نکنید که اگر آخر هفته در پوکت بودید و خواستید به مراکز خرید پوکت بروید حتماً به این بازار سری بزنید، اما فراموش نکنید که مانند خرید در بانکوک و دیگر شهر ها در ساعات اولیه شروع به کار به بازار مراجعه کنید، با این کار تجربه خرید راحت‌ تری خواهید داشت.

 

جمع‌ بندی
اگر با بهترین مراکز خرید در پوکت و فروشگاه‌ های این شهر آشنا باشید قطعاً خرید چه برای خودتان و چه برای سوغاتی کاری ساده و جذاب خواهد بود. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین مراکز خرید پوکت را به شما معرفی کنیم. امیدواریم در سفر به سواحل پوکت و این جزیره زیبا این اطلاعات برای شما مفید واقع شود.

نظرات کاربران
دیدگاه