جزایر پوکت

جزایر پوکت

زیباترین جزایر تایلند

هنگامی که بحث بازدید از کشورهای جنوب شرقی آسیا پیش می‌ آید، اولین گزینه‌ ای که به ذهن گردشگران خطور می‌ کند کشور تایلند است. طبیعت بکر، جزایر دیدنی، آب و هوای مناسب از جمله دلایلی هستند که موج عظیمی از توریست‌ ها را به سمت تایلند می‌ کشانند. به جرئت می‌ توان گفت که جزایر پوکت بار گردشگری تایلند را به دوش می‌ کشند. سراسر شهر پوکت با سواحل شنی خارق‌ العاده، تپه‌ های سرسبز و صخره‌ های آهکی احاطه شده است. آب‌ های زلال و زمردین دریای آندامان نیز در کنار این جاذبه‌ ها مناظر وصف‌ ناپذیری را خلق کرده است. جاذبه‌ های گردشگری پوکت در هر یک از جزایر شهر با دیگری تفاوت دارد و گردشگران در هر بازدید با صحنه‌ های جدیدی روبه‌رو می‌شوند. سالیانه میلیون‌ها گردشگر از شهر پوکت، قطب گردشگری تایلند، بازدید می‌ کنند. در ادامه مطلب با NPK همراه باشید تا در مورد جزیره‌ های گوناگون پوکت اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

جزایر پوکت تایلند

پوکت یکی از استان‌ های تایلند به شمار می‌ رود که به دلیل جزایر متعدد، بسیار شناخته شده است. این شهر بزرگ‌ ترین جزیره تایلند محسوب می‌ شود که 32 جزیره کوچک‌ تر در اطراف آن قرار دارند. در اغلب این نواحی شرایط مطلوبی برای گشت‌ زنی و اقامت گردشگران تور پوکت نوروز نیز مهیا شده است. دسترسی آسان به رستوران‌ های متعدد سبب می‌ شود گردشگران ضمن بازدید از جاذبه‌ ها شکم خود را با انواع غذاهای سنتی تایلند سیر کنند. در بخش‌ های بعدی چند نمونه از مهم‌ ترین جزایر پوکت را برای شما عزیزان شرح می‌ دهیم.

جزیره فی فی

Phi Phi

فی فی در بین مسافران پوکت اهمیت ویژه‌ ای دارد. این جزیره در مجاورت رشته‌ کوه‌ های مالاکا واقع شده است. فی فی جزو جزیره‌ های شلوغ محسوب می‌ شود و در طول روز قایق‌ ها به‌ صورت مداوم مسافران را برای بازدید از آنجا به‌ جا می‌ کنند. گردشگران با سفر به این جزیره می‌ توانند از سواحل مرجانی بازدید کنند، در آب‌ های آرام و سواحل پوکت به شنا یا غواصی بپردازند و همچنین به تماشای میمون‌ های وحشی و خلیج مایا بنشینند. تنوع مناظر فی فی در بین جزایر پوکت سبب شده است که نام و خاطره این جزیره در ذهن گردشگران حک شود. فاصله فی فی تا پوکت حدود 48 کیلومتر است و شامل 6 جزیره دیگر می‌ شود. مهم‌ ترین جزیره‌ های فی فی عبارت‌ اند از: فی فی دون و فی فی کوچک. فی فی دون جزیره‌ ای مسکونی و فی فی کوچک جزیره‌ ای غیر مسکونی است.

جزیره راچا پوکت

Racha

فاصله جزیره راچا با پوکت تقریباً 3 کیلومتر است. هنگام بازدید از راچا می‌ توانید غواصی کنید و نهایت لذت را از تماشای آبزیان اعماق دریا ببرید. سواحل این جزیره منظره‌ های فوق‌ العاده‌ ای دارند. آب‌ های خلیج آئو تاوان توک به‌ قدری زلال است که ضمن قایق‌ سواری می‌ توانید موجودات دریایی را به‌ وضوح درون آب مشاهده کنید. شرایط اقامت مسافران در راچا فراهم شده است و در صورت تمایل می‌ توانید شب را در آنجا سپری نمایید.

جزیره کورال پوکت

Coral

در نواحی جنوب شرقی پوکت جزیره‌ ای به نام کورال قرار دارد که از دو ساحل به نام‌ های ساحل بزرگ (Long beach) و ساحل موز (Banana Beach) تشکیل شده است. گردشگران در سواحل موز به غواصی می‌ پردازند. مرجان‌ های ساحل لانگ نیز چشم‌ انداز حیرت‌ انگیزی برای مسافران ترسیم می‌ کنند. کورال از جزایر پر ازدحام در تور تایلند یا پوکت به حساب می‌ آید و اغلب گردشگران برای تفریحات آبی و حمام آفتاب به آن سفر می‌ کنند. صندلی‌ های کنار ساحل برای استفاده مسافرانی که در اقامتگاه‌ های کورال سکونت دارند رایگان خواهد بود؛ اما سایرین برای آفتاب‌ گرفتن باید مبلغی را پرداخت نمایند. کورال برای کسانی که می‌ خواهند شب‌ های آرام و دنجی را سپری کنند، مقصد مناسبی است.

جزیره میتون پوکت

Maiton

میتون مساحت بسیار کمی دارد، به همین دلیل مانند یک جزیره خصوصی محسوب می‌ شود. در مقایسه با سایر جزایر پوکت میتون نسبتاً خلوت‌ تر است. شما می‌ توانید روی تپه سرسبز میتون بنشینید و از تماشای زیبایی‌ های چشم‌ نواز جزیره و دریا در تور پوکت لذت ببرید. یک هتل و چند خانه ییلاقی برای استراحت مسافران در میتون تدارک ‌دیده ‌شده‌ اند که در صورت تمایل می‌ توانید در آن بمانید.

جزیره سیمیلان پوکت

Similan

جزیره سیمیلان غیر مسکونی است. گردشگران با قایق موتوری می‌ توانند مسافت بین پوکت و این جزیره را طی کنند. ماسه‌ های سفید ساحل در کنار تخته‌ سنگ‌ های غول‌ پیکر سیمیلان که از آب سر بیرون آوردند، محل مناسبی برای کمپ زدن به شمار می‌ آید. البته برای چادر زدن کنار ساحل حتماً باید مجوزهای لازم را اخذ نمایید.

جزیره کوه خای پوکت

Koh Khai

کوه خای سه جزیره کوچک دارد. از ساحل شرقی جزایر پوکت تا این جزیره 15 دقیقه است. یکی از ویژگی‌ های اعجاب‌ انگیز این ساحل ماهی‌ های متفاوت آن است که از گردشگران ترسی ندارند و با دیدن آنها فرار نمی‌ کنند. در کوه خای می‌ توانید وسایل غواصی را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید. چتر های بر پا شده در کنار ساحل نیز محل مناسبی برای دراز کشیدن و استراحت است.

 

جزایر پوکت

جزایر سورین پوکت

Surin

جالب است بدانید که سورین به ییلاق میلیونر های تایلندی معروف است. هتل‌ های جزیره با چشم‌ انداز ابدی دریای آندامان روی تپه‌ ها قرار گرفتند و امکانات بسیار لوکس و لاکچری دارند. گردشگران می‌ توانند با قدم‌ زدن روی شن‌ های پر زرق‌ و برق، مشاهده درختان نارگیل و سایر گیاهان منحصر به‌ فرد جزیره بهشت را روی زمین تجربه کنند. در فصل پاییز جریان‌ های آبی سورین شدت می‌ یابند، به همین دلیل گردشگران باید از شناکردن در آن اجتناب کنند. مشاهده زندگی کولی‌ های ساکن جزیره تصویری از فیلم‌ های هالیوودی را برای شما تداعی می‌ نماید.

جزیره جیمز باند تایلند

James Bond

نام اصلی این جزیره فانگ انگا است، اما ضبط یکی از فیلم‌ های جیمز باند در آن سبب شد به جزیره جیمز باند معروف شود. علت محبوبیت فانگ انگا در بین جزایر پوکت تنها این موضوع نیست. تالاب‌ های سرسبز، غارهای عجیب‌ و سواحل دنج نیز زیبایی خیره‌ کننده جیمز باند را دو چندان کرده‌ اند. سنگ‌ های آهکی این جزیره که به اشکال مختلف از اعماق دریا بیرون آمدند منظره جالبی را ترسیم کردند.

جزیره کو بون پوکت

Koh Bon

کوه بون با اینکه فاصله بسیار کمی تا پوکت دارد، نا شناخته است. ساحل این جزیره مملو از خرچنگ‌ هایی است که از آب بیرون آمده‌ اند. برای رسیدن به کوه بون باید مسافت 15 دقیقه‌ ای را با کشتی بپیمایید. رستوران‌ های جزیره انواع غذاهای محلی تایلندی را برای مسافران سرو می‌ کنند. سراسر کوه بون را درختان گرمسیری فرا گرفته است.

جزیره کوتائو تایلند

Koh Tao

از فراز دریا، کوتائو شکلی لاک‌ پشتی دارد، به همین دلیل آن را با نام جزیره لاک‌ پشتی نیز می‌ شناسند. تفریحات و جاذبه‌ های کوتائو همه سلیقه‌ ها را پوشش می‌ دهد. از ورزش‌ های آبی جزیره می‌ توان به سفر با قایق موتوری، واک بردینگ و اسنورکلینگ اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب کوتائو با پاراگلایدینگ شما را به وجد می‌ آورد. اگر از گشت‌ و گذار در جزیره خسته شده‌ اید، می‌ توانید از روی صخره‌ های بلند به درون آب شیرجه بزنید و حسابی آب‌ تنی کنید. هنگامی که روی شن‌ های نرم و روان ساحل پا می‌ گذارید، باید حواستان را جمع کنید، زیرا مملو از بچه لاک‌ پشت‌ های کوچکی است که آهسته به‌ سوی دریا حرکت می‌ کنند.

جزیره کو مافرو پوکت

Koh Maphrao

کوه مافرو با درختان نارگیل سر به فلک کشیده پوشیده شده است. بر این اساس به آن جزیره کوکونات (Coconat) نیز می‌ گویند. رستوران‌ های شناور جزیره محیط لذت بخشی را برای سرو غذا به وجود آوردند. کوه مافرو برای گردشگرانی که عاشق ماهیگیری هستند مقصد بسیار خوبی است. توریست‌ ها می‌ توانند اطراف ساحل بازارهای شبانه تایلند را پیدا کنند و دوچرخه‌ سواری کنند یا با اجاره قایق‌ های پارویی در آب‌ های آرام جزیره تفریح نمایند. استخر های آب گرم کوه مافرو نیز فضای مناسبی برای رفع خستگی هستند.

جزیره لانتا پوکت

Lanta

یکی از جزایر پوکت که برای دیدن آن باید حدود دو ساعت را با کشتی به کرانه‌ های دریا سفر کنید، جزیره لانتا است. از نظر برخی گردشگران ساحل لانتا یکی از بهترین سواحل جهان به حساب می‌ آید. با وجود این، لانتا نسبت به سایر جزایر بازدید کنندگان کمتری دارد و تنها گردشگران کنجکاو از وجود آن مطلع می‌ شوند. آب‌ های این جزیره نیز محل زندگی طیف وسیعی از آبزیان مانند اختاپوس‌ ها، لاک‌ پشت‌ ها و ماهی‌ ها به شمار می‌ رود. ویژگی‌ های بسیار خوب این جزیره آن را یکی از مقاصد زوج‌ های جوان در تور خارجی و برای ماه‌ عسل تبدیل کرده است.

 

جزیره تایلند
جمع بندی
چنانچه به‌ زودی مسافر کشور تایلند هستید، به هیچ عنوان بازدید از شهر پوکت را از دست ندهید. قطعاً زیبایی‌ های جزایر این منطقه شما را مجذوب خود خواهد کرد. شما می‌ توانید در طول روز از مکان‌ های مختلف بازدید کنید و هنگام شب نیز با شرکت در جشن‌ ها خوشگذرانی نمایید. پوکت پکیج کاملی از انواع و اقسام تفریحات و دیدنی‌ ها را در اختیار گردشگران قرار می‌ دهد. افراد با هر سن و سالی به‌ راحتی در پوکت سرگرم می‌ شوند، به همین دلیل می‌ توانید خانوادگی نیز به جزایر پوکت سفر نمایید. چنانچه تجربه یا سؤالی در زمینه سفر به پوکت دارید، خوشحال می‌ شویم آن را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران
دیدگاه