بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان برای سفر به پوکت

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی قاره آسیاست که سالیانه از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. جزایر شگفت‌ انگیز پوکت واقع در دریای آندامان و خلیج تایلند این کشور را به یکی از قطب‌ های گردشگری دنیا تبدیل کرده‌اند. پوکت یکی از شهرهای توریستی تایلند به شمار می‌ رود که به دلیل برخورداری از جزایر متعدد و سواحل شنی خارق‌ العاده شهرت زیادی نزد گردشگران دارد. معمولاً آب‌ و هوای پوکت در اغلب روزها برای سفر مطلوب است. البته گرما و بارندگی برخی از فصول ممکن است برای مسافران اذیت‌کننده باشد؛ بنابراین ما بهترین زمان سفر به پوکت را با جزئیات برای شما بیان می‌کنیم. سرگرمی‌ ها و جاذبه‌ های این جزیره به‌ قدری متنوع است که گردشگران هرگز از آن‌ خسته نمی‌ شوند. لذت سفر به پوکت برای افرادی که ورزش‌ های آبی را به‌ صورت حرفه‌ ای دنبال می‌کنند دو چندان خواهد بود. امکانات و آب ‌و هوای جزیره برای قایق‌ سواری و موج‌ سواری فوق‌ العاده است. اگر در مورد پوکت و زمان سفر به آن اطلاعات بیشتری می‌ خواهید تا انتهای مطلب NPK را همراهی کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت چه فصلی است

شرایط آب و هوایی پوکت معمولاً گرمسیری است اما در فصل‌ های مختلف وضعیت کمی تغییر می‌ کند. در برخی از فصول سال، شاهد باد های موسمی و بارش‌ های پراکنده هستیم. در ادامه آب و هوای پوکت را کامل‌ تر برای شما شرح می‌ دهیم.

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس جمعیت گردشگران

از اوایل نوامبر تا آوریل فصل پر گردشگر پوکت می باشد. در این بازه زمانی آبان تا اردیبهشت هوای خوبی در این جزیره حاکم است، به همین دلیل اغلب توریست‌ ها ترجیح می‌ دهند در این فصل به پوکت بروند. آرامش دریا و هوای معتدل آن، شرایط ایده‌ آلی را برای حمام آفتاب کنار ساحل، پیاده‌ روی و تفریحات آبی فراهم می‌ نماید. از آنجا که این برهه زمانی جزو فصل‌ های پر رونق به شمار می‌ رود، هزینه‌ های سفر نیز به تناسب آن افزایش می‌ یابد. با توجه به قرار گیری نوروز در این فاصله زمانی، گردشگران ایرانی می‌ توانند در تور پوکت نوروز نهایت استفاده را از تعطیلات ببرند و به آب‌ های زمردین دریای آندامان سفر کنند.

ارزانترین زمان سفر به پوکت

آب و هوای پوکت از نیمه‌ های اردیبهشت تا آبان تغییر می‌ کند؛ زیرا باد ها و بارش‌ های موسمی در این فصول رخ می‌ دهند. آب دریا نیز تحت‌ تأثیر باد مواج و خروشان می‌ شود. گردشگران نمی‌ توانند مانند فصل‌ های قبلی در هر ساعتی از شبانه‌ روز کنار سواحل پوکت رفت‌ و آمد کنند. در سواحل غربی پوکت شرایط برای شنا اصلاً مناسب نیست؛ بنابراین مسافران باید از شنا کردن چشم‌ پوشی کنند یا آن را به تعویق بیندازند. شاید چنین شرایطی برای اغلب افراد بهترین زمان سفر به پوکت نباشد، اما گردشگرانی که آب و هوای بارانی را دوست دارند مشکل خاصی برای گردش در جزیزه ندارند. به خاطر داشته باشید که کاهش گردشگران در این فصول سفر به این جزیره را بسیار ارزان‌ تر از قبل می‌ کند.

جشن های تایلند

مردم تایلند آداب و رسوم گوناگونی دارند. بر همین اساس، سالیانه جشن‌ ها و فستیوال‌ های مختلفی در سراسر این کشور برگزار می‌ شود. بیشتر گردشگران تور تایلند با هدف آشنایی با فرهنگ مردم در این جشن‌ ها حضور می‌ یابند. تعدادی از فستیوال‌ هایی که سالیانه در پوکت انجام می‌ گیرد به شرح زیر است:

فستیوال ماکا پوچا پوکت

ماکا پوچا جزو تعطیلات رسمی کشور تایلند به‌ حساب می‌ آید. تاریخ این جشن بر اساس ماه‌ های میلادی است، به همین دلیل معمولاً در ماه‌ های فوریه یا مارس یعنی بهمن تا فروردین برگزار می‌ شود. در روز ماکا پوچا مردم صبح زود برای ادای احترام به بودا به معابد می‌ روند و به برگزاری مراسم‌ های مذهبی در بانکوک، پوکت، پاتایا و دیگر شهر ها می‌ پردازند.

 

فستیوال های پوکت

فستیوال تائو سری سانتون

یکی از جشن‌ های بسیار مهم جزیره پوکت که هر سال برگزار می‌ شود، فستیوال تائو سری سانتون است. شرکت‌ کنندگان جشن تائو سری به انجام فعالیت‌ های ورزشی و فرهنگی می‌ پردازند. این فستیوال شامل مسابقه دوچرخه‌ سواری، طناب‌ کشی، ماراتن، تاکرا و آپاسامبوت مو است. رویداد تائو سری در ماه مارس و به مدت دو هفته برگزار می‌ شود.

هفته موتور سواری پوکت

رویداد موتور سواری پوکت در ماه آوریل به مدت یک هفته برگزار می‌ شود. تفریحات و برنامه‌ های این جشن تنوع زیادی دارد و افراد با رده‌ های سنی مختلف به‌ راحتی می‌ توانند در آن سرگرم شوند. برگزار کنندگان فستیوال برنامه‌ هایی مانند مسابقات دختر شایسته موتور سواری، نمایشگاه موتور و مهمانی‌ های کنسرت را برای شرکت‌ کنندگان تدارک می‌ بینند. برای افرادی که می‌ خواهند علاوه بر شرکت در این جشن آب و هوای لذت‌ بخشی را تجربه نمایند بهترین زمان سفر به پوکت ماه آوریل است.

روز بودا در پوکت

بودا در این روز چرخه تولد های ادواری را شکسته و به رستگاری رسیده است. به همین دلیل در تور پوکت می بینید که بوداییان در این روز ویژه به معابد که از جاذبه های گردشگری پوکت هستند می‌ روند و هدایای خود را به راهبان تقدیم می‌ کنند. راهبان نیز در مقابل برای آنها دعا می‌ کنند. از سایر رسوم این روز می‌ توان به غسل مجسمه بودا، خواندن دعا به آب و متبرک شدن با آن، همچنین به صدا در آوردن ناقوس‌ ها اشاره کرد. در شهر پوکت روز بودا در ماه می یا ژوئن انجام می‌ گیرد.

فستیوال لاگونا پوکت

لاگونا پوکت یک ماراتن بین‌ المللی است که هر سال در روزهای نهم و دهم ژوئن در شهر پوکت برگزار می‌ گردد. علاقه‌ مندان از گوشه‌ و کنار دنیا برای رقابت در این ماراتن گرد هم می‌ آیند. ماراتن در سه مسیر انجام می‌ شود که هر کدام 2، 5 و 10.5 کیلومتر طول دارند. فستیوال پوکت در سال 2017، از 7 هزار دونده با ملیت‌ های گوناگون میزبانی کرد.

 

بهترین زمان سفر به پوکت

جشنواره گیاهخواران پوکت

از 8 تا 17 اکتبر یعنی 16 تا 25 مهر در پوکت جشن‌ هایی برای افراد گیاهخوار ترتیب می‌ دهند. این فستیوال بر اساس اعتقادات جامعه چین شکل گرفته است. چینی‌ ها بر این باورند که در ماه نهم تقویم قمری چین، نخوردن گوشت سبب آرامش و سلامتی می‌ شود. جشن‌ های بسیار گوناگونی در طی این فستیوال انجام می‌ گیرد و علت شهرت آن نیز همین موضوع است. فستیوال گیاهخوارن نیز یکی از موارد بهترین زمان سفر به پوکت محسوب می‌ شود. البته این شرایط برای کسانی ایده‌آل به نظر می‌ رسد که از شلوغی پوکت گریزان هستند و می‌ خواهند هزینه‌ های سفر خود را تا جای ممکن کاهش دهند.

ماه‌ عسل در پوکت

ماه دسامبر تا مارس برای زوج‌ های عاشقی که قصد دارند آرزوهای خود را با یک ماه‌ عسل خاطره‌ انگیز به واقعیت تبدیل کنند بهترین زمان سفر به پوکت محسوب می‌شود. دمای هوا در این ماه‌ ها به دلیل پایان‌ یافتن باران‌ های موسمی، بین 24 تا 32 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در این هوای لذت‌ بخش می‌توانید در سواحل شنی رنگارنگ پیاده‌ روی کنید. زیبایی و راحتی اقامتگاه‌ های استوایی پوکت، خاطرات به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌ زند.

 

جمع‌ بندی
برای سفر به جزایر زیبا و دیدنی پوکت، ابتدا باید فستیوال‌ ها و مکان‌ هایی که برای بازدید و خریدهایی که در مراکز خرید پوکت در نظر دارید را برای خود مشخص کنید. کسب این اطلاعات سبب می‌ شود برای سفر خود به‌ طور دقیق‌ تری برنامه‌ ریزی نمایید. پوکت به‌ عنوان هفتمین جزیره برتر جهان شناخته می‌ شود. علت این انتخاب پتانسیل‌ های بالای جزیره در میزبانی از سیل بازدید کنندگان و فراهم‌ کردن بهترین شرایط برای پذیرایی از آنهاست. اگر تا به‌ حال به پوکت سفر کردید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و یا نظرات خود را در مورد مقاله بیان کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه