بازار های شبانه پاتایا

بازار های شبانه پاتایا

بازار شبانه پاتایا کجاست

تایلند یکی از جذاب‌ ترین مقاصد گردشگری برای بسیاری از افراد به خصوص ایرانیان است. کشور تایلند دارای طبیعت‌ بسیار زیبایی است. با این حال، این کشور به جز طبیعت، جاذبه‌ های تاریخی، مکان‌ های دیدنی و دارای بازار‌های بسیار متنوع و زیبایی است. گشت و گذار و خرید در بازار های شبانه پاتایا می‌ تواند به یکی از بهترین خاطرات شما در سفر به تایلند و شهر پاتایا تبدیل شود.
بهتر است بدانید که پاتایا به عنوان یکی از محبوب‌ ترین شهرهای تایلند در بین گردشگران شناخته می‌ شود. از این رو بازارهای شبانه‌ی این شهر نیز در کنار سایر جاذبه‌ های گردشگری پاتایا یکی از مقاصد تفریحی گردشگران به حساب می‌ آید. توجه داشته باشید که یکی از دلایل شکل‌ گیری بازار های شبانه در پاتایا آب و هوای پاتایا که گرمسیری است، می باشد. 
در حالی‌ که ممکن است در سایر بازار‌های این شهر در طول روز به خاطر گرما و تو در تو بودن مغازه‌ ها اذیت شوید، بازار های شبانه فضایی بسیار عالی برای خریدی راحت و مطمئن را برای گردشگران ایجاد می‌ کنند. به این ترتیب گردشگران می‌ توانند از طریق راهرو تقریباً عریضی که در میان غرفه‌ های دو طرف وجود دارد، عبور کرده و بدون نگرانی اجناس بسیار با کیفیت ارائه شده در این بازارها را خریداری کنند. در ادامه با NPK همراه باشید تا بیشتر با این بازار های شبانه پاتایا آشنا شوید.

بهترین بازار های شبانه پاتایا

بسیاری از گردشگرانی که تجربه سفر به پاتایا را دارند، به سایر افراد توصیه می‌ کنند تا برای خرید در این شهر علاوه بر پاساژهای شناخته شده و مراکز خرید پاتایا سری به بازارهای شبانه شهر نیز بزنند. توریست‌ های با تجربه معتقدند که با گشت و گذار در بازارهای شبانه، نه تنها خرید مقرون به صرفه‌ تری خواهید داشت بلکه از یکی از جاذبه‌ های گردشگری پاتایا در این شهر نیز دیدن خواهید کرد. بازارهای شبانه، در یک محیط سر پوشیده واقع شده‌ اند و به علت شب بودن، دمای هوا نیز مطبوع خواهد بود.
بازار های شبانه پاتایا شامل مغازه‌ ها و فروشگاه‌ های متنوعی هستند که مجموعه مختلفی از محصولات مانند، صنایع دستی تایلند، اثاثیه منزل، پوشاک، خوراک و غیره را می‌ توان از این بازار ها خریداری کرد. اگر در فصل تابستان به این کشور سفر می‌ کنید و قصد خرید لباس‌ های خنک تابستانه را دارید، می‌ توانید بسیاری از اقلام مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب از این بازار ها خریداری کنید. در ادامه این بخش 5 مورد از بازار های شبانه پاتایا را معرفی خواهیم کرد.

 

بازار های شبانه پاتایا

بازار شبانه پاتایا

Pattaya Night Bazaar

بازار شبانه پاتایا از جمله معروف‌ ترین و شناخته شده‌ ترین بازارهای این شهر است. این بازار یک فضای سر پوشیده است که دسترسی به آن بسیار آسان است. بازار شبانه پاتایا از جمله بازارهای این کشور است که به سیستم‌ های سرمایشی و گرمایش مجهز است. به این ترتیب مسئولان شهر پاتایا توانسته‌ اند تا امکان گشت و گذار در یک هوای مطبوع و مساعد را برای گردشگران ایجاد کنند.
بازار شبانه پاتایا دارای غرفه‌ های بزرگ، دائمی و گذرگاه‌ های عریض بین آنها است که به همراه وجود سیستم‌ های سرمایشی توانسته یک تجربه بی‌ نظیر از خرید در یک بازار محلی را برای گردشگران در تور پاتایا به ارمغان بیاورد.
لازم به ذکر است که گردشگران می‌ توانند در این بازار محصولات متنوعی مانند، تیشرت، شلوار جین، کیف و چمدان، عینک آفتابی، صابون‌ های معطر، کلاه، شال و روسری، کفش، لباس زیر را خریداری کنند. علاوه بر این فروشگاه ‎های ارائه کننده طیف وسیعی از کالاهای کوچک و بزرگ که جزو سوغات و صنایع دستی برای مسافران تور تایلند هستند، نیز در این بازار وجود دارند.
لازم به ذکر است که قیمت کالاها در بازار شبانه پاتایا بسیار مناسب بوده و حتی می‌ توانید با چانه زدن باز هم تخفیف بگیرید. کیفیت محصولات نیز در این بازار از مجموعه بازار های شبانه پاتایا بسیار متنوع است و طیف وسیعی از اجناس اصل تا تقلبی در آن یافت می‌ شود.علاوه بر اینکه بسیاری از گردشگران این بازار را به عنوان یک بازار شبانه می‌ شناسند، تابلو و نام این بازار نیز بیانگر این موضوع هستند. این در حالی است که بازار شبانه پاتایا در بیشتر ساعات روز نیز یعنی از 8 صبح الی 11 شب باز است. بازار شبانه پاتایا دارای پارکینگ اختصاصی بوده و آدرس آن در جنوب پاتایا، سکند رود Second Road است.

بازار تپراسیت پاتایا

Thepprasit Road

بازار شبانه تپراسیت یکی دیگر از شناخته‌ شده‌ ترین و محبوب‌ ترین بازارهای محلی در شهر پاتایا است. این بازار در انتهای خیابانی به همین نام و در نزدیکی Sukhumvit Road و در مجاورت مرکز خرید اوت لت واقع شده است. وجود محصولات متنوع، داشتن یک پارکینگ بزرگ، باز بودن بازار از جمعه تا یکشنبه سبب شده تا تعداد زیادی از گردشگران و اهالی محلی را در تور پاتایا نوروز نیز به سوی خود بکشاند.
جالب است بدانید که بازار شبانه تپراسیت به عنوان بازار آخر هفته شهر پاتایا نیز شناخته می‌ شود و یکی از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های شهر است. بسیاری از افراد محلی این بازار را برای امتحان کردن جدیدترین و لذیذترین طعم‌ ها و رنگارنگ‌ ترین غذاهای خیابانی به گردشگران پیشنهاد می‌ کنند.
این بازار دارای سقف فلزی بوده و در دو ردیف فروشندگان به فروش مواد غذایی، غذاهای محلی و میوه‌ های مخصوص تایلند مشغول هستند. علاوه بر این تعداد زیادی میز مانند رستوران های پاتایا برای خوردن میوه‌ ها، نوشیدن آب‌ میوه‌ های تازه و طبیعی، خوردن انواع غذاهای دریایی، انواع نودل و دسرها وجود دارد. با این حال پیدا کردن یک میز یا صندلی خالی در این بازار از مجموعه بازار های شبانه پاتایا تقریباً غیر ممکن است.
لازم به ذکر است که تنوع محصولات در این بازار بسیار بالا بوده و هر کالایی که ممکن است نیاز داشته باشید را می‌ توانید در این بازار پیدا کنید. این در حالی است که تعداد کالاهای تقلبی نیز در این بازار بسیار زیاد هستند، در نتیجه در هنگام خرید بسیار دقت کنید.

 

بازار شبانه پاتایا

بازار شبانه جامتین پاتایا

Jomtien

به گفته بسیاری از گردشگران آنچه که در بازار شبانه جامتین حس می‌ شود هیجان است. زیرا از هر سمت بازار صدای موسیقی، آواز و رقص دسته جمعی به گوش می‌ رسد. علاوه بر این این بازار در نزدیکی سواحل پاتایا واقع شده، در نتیجه حتی اگر قصد خرید ندارید نیز می‌ توانید با قدم زدن در ساحل و امتحان غذاهای محلی، از این محیط لذت برده و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. لازم به ذکر است که شما می‌ توانید در بازار شبانه جامتین طیف وسیعی از محصولات اعم از انواع پیراهن، شلوار جین، تیشرت، دامن، کفش، عینک آفتابی، کلاه، تاپ و غیره را خریداری کنید. با وجود اینکه دست خالی برگشتن از این بازار محال است، با این حال دقت کنید، در این بازار نیز مانند هر بازار گردشگری و دیگر بازار های شبانه پاتایا حجم زیادی از کالاهای تقلبی نیز وجود دارند. بازار شبانه جامتین در تمامی شب‌ های هفته از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب دایر است که با خرید بلیط تهران پاتایا می توانید به این شهر دیدنی سفر کنید و از بازار های آن نیز دیدن کنید.

بازار شبانه پراتومناک پاتایا

یکی دیگر از مهم‌ ترین و محبوب‌ ترین بازارهای شبانه پاتایا، بازار شبانه پراتومناک است. نکته مورد توجه بسیاری از گردشگران در این بازار، سرو گسترده انواع غذاهای روسی است. علاوه بر این باید بدانید که قیمت‌ کالاها در این بازار نسبت به سایر بازار های شبانه پاتایا بالاتر است. با این حال شایان ذکر است که در مقابل اجناس این بازار نیز از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به اقلام موجود در سایر بازارها، برخوردار هستند. بازار شبانه پراتومناک در تمامی شب‌ های هفته از ساعت 7 عصر الی 11 شب دایر است.

بازار شبانه روت فای

بازار روت فای یکی از معتبرترین بازارهای تایلند است. این بازار منحصر به فرد در یک فضای باز و با تم کارناوال طراحی و اجرا شده است. بازدید و گردش در این بازار در بهترین زمان سفر به پاتایا سبب کسب تجربه‌ ای بی‌ نظیر برای گردشگران و مردم محلی می‌ شود. توجه داشته باشید که بازار روت فای یک بازار معمولی نیست، این بازار به سه بخش منطقه بازار، منطقه انبار و عتیقه جات تفکیک می‌ شود.
شما در منطقه بازار روت فای با تنوع منحصر به فردی از محصولات روبرو خواهید شد. این بازار کلکسیون‌ قدیمی و غنی از لباس‌ های هیپی و هر آنچه که به ذهنتان می‌ آید، است. به عقیده بسیاری بازار روت فای به شما این فرصت را می‌ دهد تا در گنجینه‌ های منحصر به فردی از لباس‌ ها و سایر اقلام گردش کنید.
علاوه بر این بازار روت فای پر از رستوران‌ های لذیذ و بارهای شیک است که در اطراف این بازار هتل های پاتایا نیز واقع شده اند. ساعات کاری بازار روت فای، پنجشنبه تا یکشنبه و از ساعت 5 بعد از ظهر تا 1 بامداد است. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این بازار در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است. بازار روت فای در جاده Srinagarindra، Nong Bon، Prawet واقع شده است.
نظرات کاربران
دیدگاه