سواحل پاتایا

سواحل پاتایا

بهترین سواحل پاتایا

سواحل پاتایا موضوع بحث ما است. کشور تایلند داستان‌ها و رازهای خاص خود را در دل جاذبه‌ های گردشگری‌ پاتایا دارد. از دل طبیعت بکر و سرسبز و سواحل منحصر به‌ فرد تا بناهای تاریخی با شکوه و رمزآلود، این کشور هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. پاتایا شهری ساحلی در شرق تایلند، همچون نگینی درخشان در خلیج تایلند خودنمایی می‌کند. این شهر پر جنب و جوش با سواحل شنی زیبا، آب‌های نیلگون، تفریحات هیجان‌ انگیز، مراکز خرید متنوع و غذاهای لذیذ تایلندی، بهشت زمینی برای گردشگران از سراسر جهان است. پاتایا در فاصله 150 کیلومتری شرق پایتخت تایلند یعنی بانکوک در استان چونبوری واقع شده است. همچنین یک مقصد محبوب برای کسانی است که می‌خواهند لذت حضور در مناطق ساحلی تایلند را تجربه کنند، بدون اینکه مجبور شوند راحتی‌های زندگی در شهر بزرگ را رها کنند. وجود رستوران‌ها و کافی شاپ‌های جذاب متعدد از جمله ویژگی‌های اصلی سواحل پاتایا محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب از NPK به مهمترین سواحل در پاتایا اشاره می‌شود.

ساحل پاتایا

این ساحل که نامش را از خود شهر گرفته است، یک نوار 4 کیلومتری از ماسه است. جذابیت اصلی ساحل پاتایا، وجود مجموعه گسترده‌ای از ورزش‌های آبی است که می‌توان از آنها لذت برد. جت اسکی، قایق سواری و پاراگلایدر از صبح تا غروب ادامه دارند. کسانی که عاشق مهمانی و کافه‌ها هستند، می‌توانند به این ساحل بروند.

ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین تنها 2 کیلومتر با ساحل پاتایا فاصله دارد. هر چند، بین این دو ساحل مذکور تفاوت‌ های زیادی است. کسانی که بیشتر خواهان آرامش هستند، بهتر است به ساحل جامتین بروند، چون آنجا معمولاً خلوت است. انجام فعالیت‌هایی نظیر ویندسرفینگ و کایت بوردینگ را می‌توانید در آنجا تجربه کنید. یک پارک آبی هم در جامتین است که مقصدی عالی برای خانواده‌های دارای فرزند است. هر چند مسافران تنها و زوج‌ ها هم از حضور در ساحل جامتین لذت می‌برند که زیر مجموعه‌ای از سواحل پاتایا محسوب می‌ شود.

ساحل بانگ سارای پاتایا

این منطقه بکر در جنوب جزایر پاتایا واقع شده است. ساحل بانگ سارای حس و حالی کاملاً بومی دارد. حتی در اوج فصل گردشگری، ماهیگیران و بومیان پاتایایی در آنجا مشاهده می‌شوند. اگر به سواحل شنی علاقه دارید که حس و حال مردم بومی را به گردشگران تور پاتایا منتقل می‌کنند، ساحل بانگ سارای بهترین گزینه برای شما است. این ساحل محلی بسیار مطلوب برای شناکردن محسوب می‌شود. غذاهای دریایی این رستوران هم بسیار زبانزد هستند. این ساحل برای خانواده‌ها، زوج‌ها و علاقه‌مندان به غواصی بسیار مناسب است.

ساحل ناکلوا پاتایا

این ساحل که در شمال پاتایا واقع شده، با آرامش وصف‌ ناپذیر، شن‌ های نرم و طلایی، و آب‌ های نیلگون خلیج تایلند، تجربه‌ ای بی‌ نظیر از ساحل‌ گردی را در سواحل پاتایا به شما هدیه می‌ دهد. جاذبه اصلی این منطقه، معبد مشهور پناهگاه حقیقت است. در سال 1981 میلادی، جرقه ساخت معبدی با شکوه با نام پناهگاه حقیقت زده شد. این بنا که از چوب ساج ساخته می‌ شود، تا به امروز هم ساخت و سازش به اتمام نرسیده است.
پناهگاه حقیقت نه تنها یک بنای مذهبی و فرهنگی، بلکه نمادی از پویایی و تکامل است. این بنا هویتی در حال تکامل دارد که با گذشت زمان و تلاش انسان‌ها شکل می‌ گیرد. بازار ناکلوا که در نزدیکی ساحل ناکلوا واقع شده است، مکانی عالی برای خرید سوغاتی و یادگاری است. بهترین زمان سفر به پاتایا و بازدید از ساحل ناکلوا بین ماه‌ های نوامبر و آوریل است که هوا خنک و آفتابی است.

 

سواحل پاتایا

ساحل وانگ آمات پاتایا

ساحل وونگ آمات که ساحل بانگ آمات نیز نامیده می‌ شود، در شمال پاتایا تایلند واقع شده است. این ساحل به دلیل شن‌ های سفید، آب‌ های آرام و صاف و درختان نخل سر به فلک کشیده، به عنوان یکی از زیباترین سواحل پاتایا شناخته می‌ شود. آکواریوم پاتایا که در ساحل وونگ آمات واقع شده است، محل زندگی انواع ماهی‌ ها، کوسه‌ ها و لاک‌ پشت‌ های دریایی است. همچنین، کوه بودا که در نزدیکی ساحل وونگ آمات واقع شده است، مجسمه‌ ای بزرگ از بودا است که بر فراز تپه‌ ای قرار دارد و منظره‌ ای پانوراما از ساحل را ارائه می‌ دهد. بهترین زمان برای بازدید از ساحل وونگ آمات در تور تایلند در هوای خنک و آفتابی است.

ساحل کولان پاتایا

جزیره کولان یا کوه لارن، که به نام جزیره مرجان نیز شناخته می‌ شود، در فاصله ۷ کیلومتری ساحل پاتایا در تایلند واقع شده است. این جزیره، به دلیل سواحل شنی سفید، آب‌ های نیلگون و صاف، صخره‌ های مرجانی زیبا و تنوع تفریحات، به یکی از محبوب‌ ترین سواحل پاتایا و مقاصد گردشگری در پاتایا تبدیل شده است. مجسمه بودای بزرگ در جزیره کوه لارن، یکی از جاذبه‌ های مذهبی و گردشگری در این جزیره است. دهکده ماهیگیری در جزیره کوه لارن، مکانی برای آشنایی با فرهنگ و زندگی محلی مردم تایلند است. بهترین زمان برای بازدید از جزیره کوه لارن، بین ماه‌ های نوامبر و آوریل است که هوا خنک و مطلوب است.

ساحل تین پاتایا

ساحل تین که در شمال ساحل سامایی واقع شده است، به عنوان یکی از سواحل آرام و بکر در پاتایا شناخته می‌شود. معبد وات یانسانگ وارارام که در نزدیکی ساحل تین واقع شده است، یکی از معابد بودایی در پاتایا است که یکی از جاذبه‌های منطقه محسوب می‌شود. ساحل تین به خاطر آرامش و سکوتش، به عنوان ساحلی مناسب برای خانواده‌ها در تور پاتایا نوروز نیز شناخته می‌شود.

ساحل کوزی پاتایا

ساحل کوزی که در شمال ساحل تین و در منطقه ناکلوآ واقع شده است، به عنوان یکی از سواحل آرام و بکر در پاتایا شناخته می‌شود. دریافت ماساژ تایلندی، اسکی روی آب، قایق‌ سواری و غواصی از جمله تفریحات لذت‌ بخش ساحل کوزی محسوب می‌شوند. ساحل کوزی با داشتن رستوران‌ های پاتایا و کافه‌های متعدد، هتل‌های لاکچری و محیط آرامش‌ بخش، گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و زوج‌ها است.

ساحل تا یای پاتایا

ساحل تا یای که در شمال ساحل کوزی و در منطقه ناکلوآ واقع شده است، به عنوان یکی از سواحل آرام و بکر در پاتایا شناخته می‌شود. این ساحل با شنهای سفید، آب‌های نیلگون و صاف و درختان نخل سر به فلک کشیده، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز آرامش‌ بخش در ساحل است. یکی از جاذبه‌های مشهور این ساحل، باغ وحش پاتایا است. ساحل تا یای به طور کلی ساحلی مقرون به صرفه است و هزینه تفریحات و رستوران‌ها در این ساحل، به نسبت دیگر سواحل پاتایا ارزان‌تر است.

ساحل کوه سی چانگ پاتایا

ساحل کوه سی چانگ در واقع یک جزیره است که در نزدیکی ساحل پاتایا در تایلند واقع شده است. این جزیره به دلیل سواحل شنی سفید، آب‌های صاف و زلال و صخره‌های مرجانی جذاب، یک مقصد گردشگری محبوب است. از جمله جاذبه‌های این ساحل می‌توان به باغ وحش کوه سی چانگ اشاره کرد حیواناتی از قبیل ببر، فیل و میمون را در خود جا داده است. همچنین قلعه کوه سی چانگ از دیگر جاذبه‌های این ساحل است که در بالای تپه‌ای مشرف به جزیره قرار دارد. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آب و هوای پاتایا و در طول ساحل، شنا، غواصی و قایق‌سواری از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در آنجا انجام داد.

 

بهترین سواحل پاتایا

ساحل کوخرام پاتایا

جزیره کوخرام با سواحل ماسه سفید، آب‌های زلال و خلیج های زیبا، یکی از زیباترین جزیره ها در کل مجمع الجزایر پاتایا به شمار می‌ رود. جزیره کوخرام یک جزیره متروکه متعلق به نیروی دریایی است و دسترسی به آب‌های اطراف آن محدود است و در برخی مواقع به دلیل تمرینات نیروی دریایی یا فصل جفت‌گیری لاک‌ پشت‌های دریایی، بازدید از آنجا کاملا ممنوع است. اگر چه دسترسی مستقیم به ساحل ممنوع است، اما تنوع شگفت انگیز خلیج ها، سواحل و آبراهه ها باعث می‌شود گشت و گذار با قایق در اطراف جزیره تبدیل به خاطره‌ای بی‌ بدیل در تور خارجی پاتایا شود.

 

سخن پایانی
سفر به سواحل پاتایا، سفری به دنیای آرامش، زیبایی و هیجان است. سفری که خاطره‌ ای شیرین و فراموش‌ نشدنی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تعدادی از بهترین سواحل پاتایا آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در مورد آنها ارائه دهیم. امیدواریم این مطلب در برنامه‌ریزی سفر شما به پاتایا مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران
دیدگاه