جزایر پاتایا

جزایر پاتایا

جزایر معروف پاتایا

شهر پاتایا در شمال شرقی کشور تایلند و درست در ۱۰۰ کیلومتری بانکوک واقع ‌شده است. این شهر تا اواخر دهه ۱۹۶۰ و قبل از آنکه توسط سربازان آمریکایی که برای جنگ به ویتنام آمده بودند، کشف شود، یک دهکده ماهیگیری آرام بود. جزیره پاتایا تایلند علاوه بر جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی، دارای فرهنگ بسیار غنی نیز است. این در حالی است که فرهنگ‌ های سنتی موجود در پاتایا مانع از رشد این شهر زیبا و افسانه‌ ای نشده و پاتایا توانسته خودش را با جامعه مدرن امروزی به طور کامل هماهنگ کند. ما در این مطلب NPK قصد داریم به معرفی جزایر پاتایا بپردازیم.

جزایر پاتایا تایلند

اگر به ‌دنبال یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز در یک مقصد استوایی هستید، جزایر شهر پاتایا گزینه های ایده‌آلی برای شما به حساب می‌ آید. جزایر واقع شده در اطراف پاتایا، یک مقصد هیجان‌ انگیز و بسیار زیبا با سواحل پاتایا در خلیج تایلند هستند که تا به امروز توانسته‌ اند تا تعداد کثیری از توریست‌ ها را به خود جذب کنند. لازم به ذکر است که هر یک از جزایر پاتایا، دارای مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های منحصر به فرد و خارق العاده‌ ای هستند. در حقیقت وجود تنوع بالا در مناظر طبیعی، فعالیت‌ های منحصر به ‌فرد و جذابیت‌ های فرهنگی و تفریحی موجود در هر یک از جزایر سبب جذب گردشگران تور تایلند به این جزایر شده است. در ادامه تعدادی از جزیره‌ های این شهر را معرفی خواهیم کرد.

جزیره کولارن پاتایا

جزیره کولان یا کو لارن که در میان جزیره‌ های پاتایا به جزیره مرجانی نیز شناخته می‌ شود، یکی از جزایر زیبا و دیدنی در حومه پاتایا است. جزیره نسبتاً کوچک کو لارن با طولی حدود 4 کیلومتر و عرضی معادل با 2 کیلومتر، در فاصله ۷ کیلومتری از شهر پاتایا واقع شده است. از آنجایی که این جزیره دارای چندین ساحل با امکانات گسترده است، در نتیجه یکی از محبوب‌ ترین مناطق در بین گردشگران تور پاتایا نوروز نیز به حساب می‌ آید.
جزیره کو لارن در بین کوه‌ ها احاطه شده و همین موضوع سبب ایجاد یک چشم ‌اندازهایی فوق العاده و خیره ‌کننده در اطراف آن شده است. از جمله فعالیت‌ های ورزشی متنوعی که در سواحل کو لارن برقرار است می‌ توان به پاراسیلایتینگ، جت اسکی، کوهنوردی، ماهیگیری و غواصی اشاره کرد. علاوه بر این در روستای اصلی جزیره کو لارن، امکانات مورد نیاز گردشگران شامل، بازار محلی، مدرسه، کلینیک پزشکی و غیره نیز فراهم شده است.
بازدید و گذراندن وقت در جزیره کو لارن به عنوان یکی از محبوب‌ ترین جزایر پاتایا، فرصت مناسبی برای فرار از روزمرگی‌ ها و تجربه‌ آرامش در یک محیط طبیعی است. آب‌ های آبی و صاف این‌ جزیره به گردشگران این امکان را می‌ دهد تا با غواصی در این دریا از جهان زیر آب دیدن کنند. از جمله روش‌ های رایج رفتن به جزیره کولان پاتایا، گرفتن پرواز مستقیم از فرودگاه پاتایا به بنادر و سواحل کو لارن است.

جزیره کو چانگ پاتایا

جزیره کو چانگ از جمله زیباترین جزایر در تور پاتایا به شمار می‌ آید. این جزیره که یکی از محبوب‌ ترین مقاصد توریستی نه تنها در تایلند بلکه در تمامی مناطق جنوب شرق آسیا است، به عنوان یک گوهر دریایی شناخته می‌ شود. جزیره کو چانگ دارای سواحل بسیار زیبا با تپه‌ ها و جنگل‌ های سبز است که به گردشگران احساس آرامش و شادابی را منتقل می‌ کند. جالب است بدانید که تقریباً 70 درصد جزیره کو چانگ تحت پوشش جنگل‌ های بکر قرار گرفته است و تنها 30 درصد آن ساختار ساحلی دارد.
بهتر است بدانید که این جزیره در بین سایر جزایر اطراف شهر پاتایا کمترین جمعیت را داشته و تعداد اقامتگاه‌ های گردشگری در آن بیشتر از منازل مسکونی افراد بومی است. لانلی بیچ Lonely Beach یکی از مشهورترین و البته محبوب‌ ترین سواحل جزیره کو چانگ محسوب می‌ شود. ساکنان این جزیره به منظور پذیرایی از گردشگران اقامتگاه‌ های محلی با سرو غذای بومی با قیمت بسیار مناسب را برای توریست‌ های تور خارجی پاتایا فراهم کرده‌ اند.

 

جزایر پاتایا

برای رسیدن به جزیره کو چانگ، روش‌ های مختلفی وجود دارد. اگر انتخاب شما، سفر هوایی به این جزیره است، لازم است بدانید که این جزیره در فاصله زمانی یک ساعته از بانکوک قرار دارد. همچنین شایان ذکر است که روزانه سه پرواز مستقیم از بانکوک به مقصد این جزیره انجام می‌ شود؛ دو پرواز در صبح و یک پرواز در عصر.

استفاده از قایق نیز گزینه بعدی برای رسیدن به جزیره کو چانگ از مجموعه جزایر پاتایا است. با این حال باید توجه داشته باشید که این سفر ساعت 8 صبح آغاز شده و در ساعت 15:30 به پایان می‌ رسد. در نتیجه زمان رسیدن به جزیره کو چانگ از طریق دریا تقریباً هفت ساعت طول می‌ کشد. این در حالی است که هزینه سفر به جزیره کو چانگ با قایق نسبت به هواپیما بسیار کمتر است.

جزیره کو فای پاتایا

جزیره فای که با نام جزیره بامبو نیز شناخته می‌ شود، در مجمع‌ الجزایر کوچکی در پاتایا واقع شده و دسترسی به آن از شهر پاتایا بسیار آسان است. لازم به ذکر است که جزیره کو فای تحت نظارت نیروی دریایی سلطنتی کشور تایلند قرار دارد. به همین دلیل امکانات توریستی به صورت دائمی در آن موجود نیست، در نتیجه امکان اقامت طولانی مدت در آن وجود ندارد. به عبارت ساده‌ تر اقامت بیش از چند ساعت در جزیره کو فای ممنوع بوده و گردشگران نمی‌ توانند شب را در جزیره بگذرانند.
با این وجود جالب است بدانید که در جزیره کو فای، فرصت‌ های فوق‌ العاده‌ ای برای غواصی در بین صخره‌ های مرجانی و مشاهده موجودات دریایی وجود دارد. در حقیقت غواصی گزینه‌ عالی برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند تا ماجراجویی‌ های بیشتری را تجربه کنند. با این حال اگر شما اهل غواصی نیستید به ‌جای آن می‌ توانید در کنار ساحل و در حین آفتاب گرفتن، از خواندن یک کتاب یا تماشای مناظر و جاذبه های گردشگری پاتایا لذت ببرید.
برای رسیدن به جزیره کو فای، لذت بردن از باغ‌ های گل، جنگل‌ ها، مناظر طبیعی، صخره و غیره بهترین گزینه استفاده از قایق‌ های موتوری است. این قایق‌ های موتوری هر روزه از اسکله بالی هایی پیر Bali Hai Pier عازم جزیره کو فای از مجموعه جزایر پاتایا می‌ شوند.

جزیره کو ساک پاتایا

جزیره کو ساک از جمله نزدیک‌ ترین سواحل به شهر پاتایا است، به همین دلیل جزیره کو ساک یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای یک روزه محسوب می‌ شود. این جزیره با سواحل استوایی بکر، شن‌ های سفید و آب‌ های فیروزه‌ ای، مکانی بی‌ نظیر برای فرار از شلوغی و ازدحام زندگی شهری است. جزیره کو ساک با داشتن اقامتگاه‌ های موقتی و رستوران‌ های پاتایا، فرصتی ایده‌آل برای آن دسته از توریست‌هایی که قصد گردش در طبیعتی بکر و دست نخورده را دارند، فراهم کرده است.
اگر شما نیز به عنوان یک توریست، از کشف تاریخ و قدمت یک مکان لذت می‌ برید، جزیره کو ساک مملو از جاذبه‌ های تاریخی است. شایان ذکر است که در گذشته نه چندان دور جزیره کو ساک، یکی از محبوب‌ ترین جزایر برای افرادی مانند نیل آرمسترانگ، دوک ادینبورگ، رضا شاه پهلوی، رئیس‌ جمهورهای سابق آمریکا و حتی پادشاه تایلند بوده است.

 

جزایر پاتایا تایلند

جزیره کو سامت پاتایا

جزیره کو سامت معروف‌ ترین جزیره‌ در بین جزایر پاتایا است. جزیره کو سامت، از محبوب‌ ترین جزایر کشور تایلند هم در بین توریست‌ ها و هم افراد محلی‌ به شمار می‌ آید. در واقع جزیره کو سامت یک جزیره کوچک و زیبا در سواحل شرقی کشور تایلند است که به عقیده بسیاری از افراد، یک مقصد فوق العاده برای فرار از شلوغی، ازدحام و هیاهو زندگی شهر به حساب می‌ آید. علاوه بر این، جزیره کو سامت از جمله نزدیک‌ ترین جزایر به بانکوک نیز است، از این رو، یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به شمار می‌ آید.
وجود آب‌ های تمیز و زلال، سرو غذاهای دریایی خوشمزه، روزهای آرام در ساحل و مراکز خرید پاتایا و شب‌ های پر از جشن و موسیقی، از جمله تجربه‌ هایی است که با گذراندن تعطیلات در این جزیره از مجموعه جزایر پاتایا کسب خواهید کرد. گزینه‌ های متنوع و جالبی برای اقامت در جزیره کو سامت پیش روی گردشگران است. از جمله موارد موجود برای گذراندن شب در جزیره کو سامت می‌ توان به کلبه‌ های ساحلی ارزان با امکانات اقامتی مناسب برای هر نوع گردشگری اشاره کرد.
اگر قصد سفر به جزیره کو سامت و لذت بردن از آب‌ های آبی و صاف دریا، میل کردن غذاهای دریایی شگفت‌ انگیز، گذراندن لحظاتی آرام در ساحل و شب‌ های پرهیجان را در آب و هوای پاتایا دارید، راه‌ ها متنوعی برای رسیدن به جزیره وجود دارد. از جمله یکی از این راه‌ ها، استفاده از اتوبوس‌ های ایستگاه شرقی بانکوک است. اتوبوس‌ های این ایستگاه هر یک ساعت به سمت بان فی حرکت می‌ کنند. پس از سه ساعت سفر، نیز به مقصد بان فی می‌ رسند. گردشگران پس از رسیدن به بان فی، سوار قایق شده و پس 40 الی 60 دقیقه به جزیره کو سامت خواهند رسید.
نظرات کاربران
دیدگاه