بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر آب و هوا

شاید در زمان جستجو برای یافتن مکانی دیدنی برای مسافرت اسم پاتایا به گوشتان خورده است و یا تصاویری از آن را در فضای اینترنت به چشم دیده‌ اید. پاتایا به‌ عنوان یک شهر پر هیاهو در کشور تایلند شناخته می‌ شود که محبوبیت زیادی برای بسیاری از بازدید کنندگان و مسافران دارد. اگر قصد دارید برای اولین بار به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید بهتر است از بهترین زمان سفر به پاتایا اطلاع داشته باشید تا بتوانید سفر خاطره‌ انگیزی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. پس تا پایان این مقاله NPK با ما همراه شوید.

بهترین فصل سفر به پاتایا

برای پی بردن به بهترین زمان سفر به پاتایا بهتر است اطلاعاتی در زمینه ماه‌ های مختلف سال در این شهر داشته باشید. در ماه های خوش آب‌ و هوای پاتایا که از نوامبر شروع می‌ شود و به فوریه ختم می‌ شود، این شهر مورد توجه بسیاری از گردشگران تور تایلند قرار می‌ گیرد. در ماه نوامبر با کاهش میزان رطوبت و پایین آمدن خطر سیل، حضور گردشگران در اقامتگاه‌ ها و مناطق دیدنی شهر کم‌ کم به چشم می‌ خورد.
در ماه دسامبر با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس و سال نو، گردشگری عملا در پاتایا شروع می‌ شود و مسافران زیادی برای لذت بردن از تعطیلات وارد این شهر می‌ شوند. روزهای آفتابی ژانویة پاتایا که با بارش کمی نیز همراه است مسافران را از گشت و گذار در شهر باز نمی‌ دارد و با وجود بالا بودن هزینه اقامتگاه‌ ها هنوز مسافران در حال آمدن به این شهر زیبا هستند. در نهایت در ماه فوریه با کاهش بارندگی‌ ها اغلب مسافران پاتایا را ترک می‌ کنند و میزان ورود گردشگران به این شهر کاهش می‌ یابد.

ارزانترین زمان سفر به پاتایا

درست است که ماه‌ های خنک سال بهترین زمان‌ سفر به پاتایا به شمار می‌ روند اما این بدان معنی نیست که پاتایا در سایر ماه‌ ها جذابیتی ندارد. در ماه‌ های گرم پاتایا که محدوده ماه مارس تا ماه می را شامل می‌ شود نیز این شهر دارای بازدید کنندگان مختلفی است که تعدادشان کمتر از فصل سرد است. این موضوع باعث می‌ شود که مسافران با آرامش بیشتری از جاذبه های گردشگری پاتایا بازدید کنند و از تجربه بودن در این اماکن بیشترین استفاده را ببرند.
ماه مارس که دمای هوا شروع به بالا رفتن می‌ کند بهترین زمان سفر به پاتایا محسوب نمی‌ شود و ممکن است در شهر شاهد مقدار کمی بارندگی باشید. برای اینکه بتوانید جزو آخرین گروه بازدید کنندگان از این شهر باشید باید برای رزرو اقامتگاه‌ ها عجله کنید. در ماه آوریل دمای هوا به‌ شدت افزایش پیدا می‌ کند طوری که مسافران ترجیح می‌ دهند زمان بیشتری در استراحتگاه خود باقی بمانند مگر اینکه بخواهند با ورزش‌ های آبی گرمای هوا را برای خود قابل‌ تحمل کنند. در ماه می به علت گرم شدن شدید هوا تعداد بازدید کنندگان بسیار کم است و مسئولان اقامتگاه‌ ها با کاهش هزینه بلیت‌ ها سعی در جذب مشتری به این شهر دارند.
با اینکه این فصل بهترین زمان سفر به پاتایا نیست و رطوبت و گرمای هوا کمی کار را برای مسافران سخت می‌ کند، ولی این امکان را برای آنها فراهم می‌ کند که با انجام ورزش‌ های آبی در سواحل پاتایا لحظات هیجان‌ انگیزی از این سفر را در گنجینه خاطرات خود ثبت کنند. پایین بودن هزینه اقامت در استراحتگاه‌ ها را می‌ توان از مزیت‌ های سفر به پاتایا در این ماه‌ های گرم سال به شمار آورد.

 

بهترین زمان سفر به پاتایا

فصل بارانی پاتایا

در ماه‌ هایی از سال تور خارجی و سفر به پاتایا برای عده‌ ای از افراد جذابیت کمتری دارد و ممکن است مسافران بسیار کمی در این زمان از سال به این شهر سفر کنند. در این بازه زمانی که از ماه ژوئن شروع می‌ شود و تا ماه اکتبر به طول می‌ انجامد به علت باران های موسمی، فضای پر شور و حرارتی بر این شهر حاکم می‌ شود که امکان بازدید آسان از شهر را کمی سخت می‌ کند. ماه ژوئن در پاتایا به علت پایین بودن هزینه اقامتگاه‌ ها، بلیت‌ تهران پاتایا و برخی میوه‌ ها، عده اندکی از مسافران به حضور در این شهر ترغیب می‌ کند، با وجود اینکه بهترین زمان سفر به پاتایا نیست.
در ماه جولای نیز تعداد گردشگران کم است و به همین دلیل در هزینه اقامتگاه‌ ها افزایشی صورت نمی‌ گیرد. در ماه آگوست نیز به دلیل متغیر بودن شرایط آب و هوایی میزان مسافران کم است زیرا امکان سازگاری با این شرایط برای هر کسی مقدور نیست. در ماه‌ های سپتامبر و اکتبر نیز با بارندگی‌ های فراوان مورد توجه مسافران کمی قرار می‌ گیرد. شدت بارندگی‌ ها و میزان رطوبت در ماه اکتبر بیشتر هم می‌ شود و حتی احتمال وقوع سیل نیز در این ماه وجود دارد.
بنابراین در صورتی‌ که قصد دارید با تور پاتایا در این ماه‌ ها از این شهر زیبا دیدن کنید مجبور می‌ شوید بیشتر زمان خود را در محل اقامت خود سپری کنید، مگر اینکه فردی هستید که به هیجان علاقه دارید و از رفت‌ و آمد و انجام فعالیت در آب‌ و هوای بارانی لذت می‌ برید. البته بازدید از موزه‌ ها و مکان‌ های کمی دور افتاده نیز در این ماه‌ ها توصیه می‌ شود. با توجه به اینکه تخفیف اقامتگاه‌ ها و بلیت هواپیماها در این بازه زمانی که بهترین زمان سفر به پاتایا نیست، بیشتر از سایر ماه‌ ها است و ممکن است این شهر مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

 

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

معمولاً هر شهری از شهرهای تایلند که جاذبه‌ های دیدنی زیادی دارد و از لحاظ گردشگری محبوب است در ماه‌ هایی از سال دارای بیشترین میزان بازدید کننده و مسافر است. پاتایا نیز از این قاعده مستثنا نیست و در ماه‌ هایی از سال میزبان بیشترین تعداد بازدید کننده است و این زمان‌ ها بهترین زمان سفر به پاتایا به شمار می‌ روند.
به‌ طور کلی به نظر می رسد بهترین زمان سفر به پاتایا ماه‌ هایی از سال است که آب‌ و هوا در این شهر خنک و دل‌ انگیز است. به‌ گونه‌ ای که بارندگی به کمترین میزان خود می‌ رسد و فرصت گشت‌ و گذار بیشتری را برای مسافران در تور پاتایا نوروز نیز فراهم می‌ کند.
علت شناخته شدن این ماه‌ ها به‌ عنوان بهترین زمان سفر به این شهر شاید تنها مربوط به شرایط آب و هوایی مطبوع آن نباشد. بلکه شاید عوامل دیگری مانند برگزاری با شکوه جشن سال نو میلادی و جشنواره‌ ها و مراسماتی که فرهنگ این شهر را به نمایش می‌ گذارند و باعث آشنایی افراد نقاط مختلف جهان با این شهر می‌ شوند، در این میزان بازدید بی‌ تأثیر نباشد. بنابراین با توجه به مطالب بالا می‌ توان نتیجه گرفت بهترین زمان سفر به پاتایا همان ماه‌ های سرد سال است.
نظرات کاربران
دیدگاه