بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به بانکوک برای افرادی که قرار است به این شهر پر جنب ‌و جوش و زیبا سفر کنند بسیار مهم است. انتخاب بهترین زمان برای توریست هم بازدید از مناطق دیدنی را آسان می‌ کند و هم او را از شلوغی و ازدحام پیک مسافرت به بانکوک مصون خواهد داشت. در ادامه این مطلب بهترین زمان سفر به بانکوک این شهر توریستی و جذاب را بررسی می‌ کنیم و اطلاعات کامل برای زمان مناسب سفر را ارائه می‌دهیم. با NPK همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

زمان مناسب برای سفر به بانکوک تا حد زیادی به آب و هوای بانکوک مربوط است. بانکوک دارای آب و هوای گرمسیری است که با سه فصل متمایز مشخص می‌ شود: گرم، بارانی و خنک. فصل گرم معمولا از مارس تا ژوئن ادامه دارد و دمای هوا ممکن است غیر قابل تحمل شود و اغلب از 35 درجه سانتی گراد فراتر می‌ رود. رطوبت در این فصل بسیار بالا است.
فصل بارانی از ژوئیه تا اکتبر است که با بارش‌ های مکرر و رطوبت زیاد مشخص می‌ شود. در حالی که باران می‌ تواند گرما را کمی کمتر کند، اما باز هم ممکن است بازدید از مناطق توریستی در فضای باز را مختل کند. پس باید به این موضوع توجه داشته باشید.
فصل خنک، از نوامبر تا فوریه، به طور کلی بهترین زمان سفر به بانکوک در نظر گرفته می‌ شود. در این زمان دمای هوا خنک‌ تر بوده و از 20 درجه سانتی‌ گراد تا 30 درجه سانتی‌ گراد یا 68 درجه فارنهایت تا 86 درجه فارنهایت با سطوح رطوبت کمتر است. این آب و هوای دلپذیر تعداد زیادی از گردشگران تور تایلند را به خود جذب می‌ کند، بنابراین انتظار جمعیت بیشتر و قیمت‌ های بالاتر برای اقامتگاه‌ ها و جاذبه‌ های گردشگری بانکوک را داشته باشید.

 

بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است 

بهترین زمان سفر با تور بانکوک بر اساس بازدید فستیوال‌ ها هم تعیین می‌ شود. بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می‌ کنند فعالیت‌ های بسیاری را در انتظار دارند که یکی از مهم‌ ترین‌ ها بازدید از جشنواره‌ های زیبا و مهیج کشور تایلند و شهر بانکوک است. در ادامه به برخی از مهم ترین فستیوال ها و جشنواره های بانکوک اشاره می کنیم.

جشن آب تایلند

یکی از نمادین‌ ترین جشنواره‌ های بانکوک، سونگکران، جشن سال نو تایلندی است که از 13 تا 15 آوریل یعنی در فروردین یا آوریل جشن گرفته می‌ شود. این جشنواره آغاز تقویم خورشیدی تایلندی است و با بازی‌ های آبی پر جنب و جوش در خیابان‌ ها مشخص می‌ شود. شما می‌ توانید با سفر در بهار و با تور بانکوک نوروز به این شهر سفر کنید و این فستیوال را از دست ندهید.

جشن لوی کراتونگ تایلند

لوی کراتونگ که همچنین به عنوان جشنواره نور شناخته می‌ شود، در شب ماه کامل یازدهمین ماه میلادی، معمولا در ماه نوامبر یا آبان برگزار می‌ شود. در طول این جشنواره مسحور کننده، مردم سبدهای شناور تزئین شده به نام کراتونگ را روی رودخانه‌ ها و آبراه‌ ها در سواحل بانکوک رها می‌ کنند تا نمادی از شروعی تازه باشد و از الهه آب تشکر کنند.

جشنواره ویساخا بوچا

روز ویساخا بوچا یک جشن مهم بودایی است که در ماه کامل ششمین ماه قمری جشن گرفته می‌ شود که معمولا در ماه می یا اردیبهشت رخ می‌ دهد. این یاد بود تولد، روشنگری و درگذشت خداوند بودا است. در بانکوک ارادتمندان در معابد سراسر شهر جمع می‌ شوند تا در راهپیمایی‌ های با شمع شرکت کنند.

جشنواره ارواح گرسنه

این فستیوال که در ماه آگوست یعنی مرداد برگزار می‌ شود، به احترام ارواح اجداد برگزار خواهد شد. مردم تایلندی در ماه آگوست با اهدای غذا و دعا به ارواح در گذشته، به آنها احترام می‌ گذارند.

جشن فانوس تایلند

بهترین زمان سفر به بانکوک را می‌ توان در زمان فستیوال یی پنگ هم در نظر گرفت. یی پنگ، که به عنوان فستیوال فانوس‌ ها نیز شناخته می‌ شود در ماه نوامبر یا آبان برگزار خواهد شد. در این فستیوال، هزاران فانوس کاغذی به آسمان فرستاده می‌ شوند که منظره‌ ای دیدنی و به یاد ماندنی را در تور خارجی بانکوک برای خود خلق می‌ کنند.

 

جاهای دیدنی بانکوک

ارزانترین زمان سفر به بانکوک

یکی از موثر ترین راه‌ ها برای صرفه‌ جویی در هزینه سفر به بانکوک، سفر در فصل کم‌ پیک است. فصل خارج از پیک معمولا در طول ماه‌ های می تا اکتبر، به استثنای تعطیلات و جشنواره‌ های مهم است. در این مدت، تعداد گردشگران کمتر است که منجر به کاهش قیمت اقامت، پرواز و فعالیت‌ ها می‌ شود. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که رستوران‌ ها، مغازه‌ ها و مراکز خرید بانکوک تایلند ممکن است در ماه‌ های خلوت‌ تر، تخفیف‌ ها و تبلیغاتی برای جذب مشتری ارائه دهند.
البته فصول اوج توریست در بانکوک مصادف با تعطیلات و فستیوال‌ های مهمی مانند Loy Krathong در نوامبر نیز است. در این زمان‌ ها، شهر با افزایش ورود گردشگران مواجه می‌ شود که منجر به افزایش قیمت برای اقامت، حمل و نقل و جاذبه‌ ها می‌ شود. با اجتناب از این فصول اوج و انتخاب سفر در زمان‌ های خلوت‌ تر، می‌ توانید از قیمت‌ های پایین‌ تر و ازدحام کمتر بهره ببرید.

 

سخن پایانی
انتخاب بهترین زمان سفر به بانکوک بر اساس مواردی که مهم‌ ترین آنها آب و هوا است تعیین می‌ شود. اگر از مناطق گرمسیری ایران به بانکوک سفر می‌ کنید احتمالا می‌ توانید آب و هوای گرمسیری تابستان آن را تاب بیاورید. بنابراین با انتخاب زمان درست تجربه‌ ای عالی را برای سفر خود بسازید و بهترین زمان برای سفر به شهر بانکوک را برای خود بسازید.

نظرات کاربران
دیدگاه