سواحل بانکوک

سواحل بانکوک

سواحل معروف تایلند

بسیاری از افراد سواحل کشور تایلند را به عنوان زیباترین و بهترین سواحل دنیا می‌ شناسند. اگر قصد شما از مسافرت کسب آرامش و گذراندن یک تعطیلات آرام است یا به دنبال هیجان و تفریح هستید، سواحل تایلند به خصوص بانکوک تمام خواسته‌ های شما از یک مسافرت رویایی را برآورده می‌ کنند. بهتر است بدانید که حتی آن دسته از گردشگرانی که هدف و اولویت سفرشان دیدن مناظر زیبای دریا، ساحل و استفاده از تفریحات دریایی است نیز تایلند را برای سفر انتخاب می‌ کنند. بسیاری از افرادی که با تور بانکوک سفر کرده‌ اند، تماشای طبیعت جادویی و سواحل بانکوک که در اثر ترکیب رنگ سفید سواحل با آب‌ های فیروزه‌ ای و شفاف دریا ایجاد شده است را لذتی وصف‌ ناپذیر معرفی می‌ کنند.
در حقیقت این کشور خط ساحلی بسیار طولانی دارد و همین مسئله باعث شکل گرفتن جذاب‌ ترین سواحل در اکثر شهرهای آن به خصوص بانکوک شده است. اگر قصد گذراندن تعطیلات در کشور تایلند را دارید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که تا پایان معرفی سواحل زیبای بانکوک با NPK همراه باشید.

معرفی سواحل بانکوک

بهتر است بدانید که در حقیقت برخورداری از جزایر گرمسیری زیبا در قسمت جنوبی کشور تایلند و همچنین دریای آندامان، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان تبدیل کرده است. شهر بانکوک که در برخی منابع به صورت بانگکوک هم نوشته می‌ شود، پایتخت کشور تایلند است و البته یکی از توریست پذیرترین نقاط جهان به حساب می‌ آید. بانکوک در کنار رود مشهور چائو پرایا ایجاد شده است و زندگی شهروندان بانکوک با این رود عجین شده است.
بانکوک به عنوان پایتخت تایلند یک شهر پر جمعیت و بزرگ به شمار آمده و جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر در آن ساکن هستند. در اطراف این شهر زیبا و مدرن سواحل بسیار زیبایی نیز واقع شده است که هر ساله مقصد بسیاری از افراد هستند. در این بخش به معرفی سواحل جذاب بانکوک خواهیم پرداخت.

ساحل هواهین بانکوک

ساحل هواهین در شهر بانکوک و خلیج تایلند قرار دارد. این ساحل علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سواحل توریستی بانکوک محسوب می‌شود، یکی از مقاصد محبوب بومیان این شهر نیز است. در واقع شما به عنوان توریست در ساحل هواهین، تایلندی‌های زیادی را می‌ بینید که در این ساحل تفریح و گردش می‌ کنند. جالب است بدانید که این ساحل یکی از محبوب‌ ترین سواحل پادشاه این کشور نیز است، در حقیقت، پادشاه تایلند در ۱۹۲۰ ساحل هواهین را به عنوان ساحل محبوب خود از سواحل بانکوک برای تفریح انتخاب کرد.
ممکن است برای شما نیز این سوال ایجاد شده باشد که علت این همه سر و صدا و تبلیغات در مورد ساحل هواهین چیست! لازم به ذکر است که در این ساحل، راه‌ های زیادی برای پر کردن وقت و تفریح وجود دارد. هر چند که بسیار بعید است، اما اگر شما از تفریح در ساحل خسته شده باشید، فعالیت‌ های زیادی دیگر نیز در هواهین وجود دارد که می‌ توانید از میان آنها در تور تایلند موارد دلخواه خود را انتخاب و تجربه کنید. وجود زندگی شبانه در ساحل هواهین نیز یکی دیگر از نقاط قوت این ساحل به حساب می‌ آید. در واقع، وجود کافه‌ هایی که در مسیرهای پیاده‌ روی در ساحل تاسیس شده‌ اند، علاوه بر زیبایی و راحتی که برای مسافران به ارمغان می‌ آورند به آن دسته از توریست‌ هایی که تنها هستند نیز حس امنیت می‌ دهند.
علاوه بر این، وجود فروشگاه‌ های رنگارنگ و متعدد در ساحل هواهین که از سواحل شنی آن فاصله‌ ی کمی نیز دارند، گزینه محبوب اکثر افرادی هستند که خرید کردن در مسافرت یکی از تفریحات آنها به شمار می‌ آید. ساحل هواهین حدود سه تا پنج ساعت با شهر بانکوک فاصله دارد و استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از روش‌ های مقرون به صرفه و ارزان برای رسیدن به آن است.

 

سواحل بانکوک

سواحل پاتایا

اگر به دنبال یک اقامت آرام و لذت‌ بخش در یکی از زیباترین سواحل تایلند هستید، حتماً گذراندن وقت در ساحل پاتایا را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. مجموعه سواحل پاتایا زیبایی فوق‌ العاده و منحصر به فردی در بین تمامی سواحل بانکوک دارند. اگر شما نیز از شلوغی و ازدحام شهرهای ساحلی خسته شده‌ اید و قصد فاصله گرفتن از شهرهای ساحلی را دارید، ما به شما گذراندن وقت در یکی از جزایر اطراف پاتایا اعم از جزایر مرجانی لارن یا پای، که به جزیره‌ی بامبو نیز معروف است، را پیشنهاد می‌ کنیم. سواحل پاتایا بسته به ترافیک و ساعتی که حرکت می‌ کنید در فاصله زمانی دو الی سه ساعت از بانکوک واقع شده‌ اند.

ساحل کو سامت

کو سامت یکی از جزایر محبوب توریست‌ ها در کل کشور تایلند و شهر بانکوک است. آب زلال و شفاف دریای ساحل کو سامت، غذاهای دریایی فراوان و بسیار خوش‌ طعم آن از جمله دلایل محبوبیت این ساحل در بین افراد در تور تایلند نوروز نیز به شمار می‌ آید. علاوه بر این ساحل کو سامت یکی از معدود جزایر و سواحل تایلند و شهر بانکوک است که در تعطیلات آخر مملو از توریست نمی‌ شود. در صورتی که به این ساحل سفر کردید، حتماً سری به یکی از زیباترین کافه‌ های این ساحل یعنی کافه ploy بزنید.
در تور خارجی بانکوک اگر شب و با هدف سرو شام به کافه poly بروید خواهید توانست از نمایش‌ ها و نوشیدنی‌ های فوق‌ العاده‌ ی کافه poly که نسبت به سایر نقاط گردشگری شهر قیمت مناسب‌ تری نیز دارد، لذت ببرید. با این حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رسیدن به ساحل کو سامت نسبت به سایر سواحل شهر بانکوک کمی سخت‌ تر است. در واقع بسته به ترافیک، رسیدن به ساحل کو سامت سه تا پنج ساعت طول خواهید ‌کشید. علاوه بر این بهتر است بدانید که مسیر رسیدن به ساحل کو سامت تقریباً از دو بخش تبدیل شده است، در ابتدا به بان فی خواهید رسید، پس از آن تقریباً یک ساعت طول می‌ کشد تا با فری به ساحل کو سامت برسید.
به هیچ وجه اجازه ندهید این مسیر چند ساعت مانع از رفتن شما به ساحل کو سامت از مجموعه سواحل بانکوک و همچنین لذت بردن از طبیعت آن شود. علاوه بر این اگر از نظر مالی محدودیتی ندارید، می‌ توانید با یک قایق سریع‌ السیر به ساحل کو سامت بروید. هر چند مدت زمان رسیدن به ساحل از این طریق کوتاه‌ تر است اما هزینه نسبتاً بالایی دارد. 

 

بهترین سواحل تایلند

ساحل پرانبری بانکوک

Pranburi

ساحل پرانبری درست در جنوب ساحل هواهین واقع شده است. از آنجایی که منطقه پرانبری به عنوان یک منطقه ماهیگیری شناخته می‌ شود، در نتیجه بدون شک در برنامه‌ ی توریست‌ ها قرار ندارد. بنابراین اگر می‌ خواهید از توریست‌ ها و شلوغی که در سایر جزایر معرفی‌ شده در این مطلب وجود دارد، دور باشید، ساحل پرانبری دقیقاً همان ‌جایی است که باید به آن سفر کنید. جالب است بدانید که نام این منطقه از رودخانه‌ ای که از آن رد می‌ شود، گرفته شده است. با اینکه ساحل پرانبری ساحلی توریستی به شمار نمی‌ آید، با این حال می‌ توانید
در این ساحل نیز چندین اقامتگاه و هتل پیدا کنید. البته لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که اقامتگاه‌ ها و هتل‌ های ساحل پرانبری مانند اقامتگاه‌ های سایر سواحل بانکوک در کنار هم احداث نشده‌ اند. این اقامتگاه‌ ها در طول ساحل زیبای پرانبری پراکنده هستند و در تور بانکوک نوروز نیز حریم خصوصی بازدید کنندگان را به خوبی حفظ می‌ کنند. همچنین لازم به ذکر است که ساحل پر انبری تقریباً در فاصله زمانی سه تا پنج ساعت با شهر بانکوک واقع شده است.

ساحل چا-آم بانکوک

Cha-am

ساحل چا-آم در روستای زیبایی با همین نام واقع شده است و یکی از جاذبه‌ های دیدنی و بسیار زیبای بانکوک به حساب می‌ آید. ساحل Cha-am به حدی زیبا و پر طرفدار است که در اغلب تورهای گردشگری سواحل تایلند، بازدید از ساحل چا-آم نیز گنجانده شده است. در قسمت انتهای شمالی ساحل چا-آم، رستوران‌ های محلی متعددی واقع شده‌ اند که انواع غذاهای دریایی با بالاترین کیفیت در آنها سرو می شود. همچنین جالب است بدانید که در ساحل Cha-am از مجموعه سواحل بانکوک فروشگاه‌ های محلی متعددی نیز وجود دارند.
در این فروشگاه‌ های محلی انواع پارچه‌ های ابریشمی و کتان، مجسمه‌ ها و وسایل تزیینی چوبی و روسری‌ های رنگی به عنوان صنایع دستی تایلند، به فروش می‌ رسند. لازم است بدانید که یکی از جاذبه‌ های روستا و ساحل چا-آم بانکوک، کاخ طلایی پادشاه تایلند با نام کاخ Klao Khlangwon، به معنای دور از همه نگرانی‌ ها است.
نظرات کاربران
دیدگاه