جزایر بانکوک

جزایر بانکوک

جزایر بانکوک

بانکوک، پایتخت تایلند به خاطر معابد زیبا و فرهنگ خیابانی پویا شناخته می‌ شود. اما یکی از مواردی که زیبایی آن را تکمیل می‌ کند، جزایر بانکوک در اطراف آن است که جنگل‌ های زیبا، سواحل با شکوه و دست‌ نخورده‌ ای دارد. اگر شما در ماه عسل خود هستید یا به یک سفر دوستانه می‌ روید، بازدید از این جزایر نزدیک به بانکوک مطمئناً جذابیت بیشتری به تعطیلات شما خواهد بخشید. جزایری مانند کوه سامت، کوه لارن، کوه سی چانگ، Ko Phai و غیره از معروف‌ ترین جزایری هستند که در نزدیکی بانکوک واقع شده‌ اند. این جزایر برای شما تجربه‌ هایی فوق‌ العاده را رقم می‌ زنند که همیشه با خود به یادگار خواهید داشت.

جزیره کو سامت

Koh Samet

کوه سامت، جزیره‌ ای کوچک در جنوب شرقی بانکوک واقع شده است. در اینجا می‌ توانید سواحل بانکوک با شن های زیبا، آب شفاف و صاف، ریف‌ های صخره‌ ای آرام و فضایی دلنشین را پیدا کنید. علاوه بر این در تور بانکوک می‌ توانید در سواحلی مانند سای کیو، آو فای، آو وانگ دوئن آفتاب بگیرید و از ورزش‌ های آبی مختلفی مانند اسکی آبی، جت‌ اسکی، بانانا بوتینگ، غواصی و غیره لذت ببرید. همچنین می‌ توانید یک قایق سریع‌ السیر را برای تور غواصی یک روزه یا نیم روزی رزرو کنید.

جزیره کو ساکت کجاست

فاصله جزیره کو سامت از بانکوک تایلند حدود ۱۶۸ کیلومتر است که شما می‌ توانید در تور تایلند از هتل خود در بانکوک با اتوبوس یا مینی‌ ون به بندر پاروی بنف در رایونگ بروید. این ممکن است حدود ۳ ساعت زمان ببرد و پس از آن باید وارد یک کشتی یا قایق شوید تا به کوه سامت برسید که حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌ برد. کل سفر حدود ۵ ساعت طول می‌ کشد و اتوبوس‌ ها از بانکوک حرکت می‌ کنند.

راهنمای سفر به جزیره کو سامت

1. برای رسیدن به کو سامت می‌ توان قایق‌ ها و کشتی‌ ها را در کلانتری نوان تیپ در بان په استفاده کرد.

2. قبل از ورود به کو سامت باید مبلغ ۲۰۰ بات به عنوان بخشی از پارک ملی خاو لام یا(Khao Laem Ya) پرداخت شود.
3. جزایر بانکوک در اکثر سال به خصوص در تعطیلات هفته‌ ای شلوغ است. بنابراین بازدید کنندگان مخصوصا در تور بانکوک نوروز باید اقامت خود را به موقع رزرو کنند زیرا ممکن است هتل‌ ها و محل‌ های اسکان به سرعت تمام شوند.
4. در اطراف کوه سامت چندین مکان برای غواصی و شنا وجود دارد. تورهای تفریحی نیز برای همین موارد می‌ توانند از پیش رزرو شوند.
5. برای پیمودن جزیره و بازدید از جاذبه های گردشگری بانکوک می‌ توان موتور سیکلت، کارت‌ های گلف کوچک و دوچرخه‌ ها را اجاره کرد. با این حال برای بخش‌ های دیگر جزیره که جاده‌ های اصلی آسفالت نیستند، عمدتاً توصیه می‌ شود که پیاده‌ روی کنید.

جزیره کوه لارن

زیباترین جزایر تایلند

 

جزیره کوه لارن که به نام جزیره مرجانی شناخته می‌ شود، یک جزیره کوچک در فاصله‌ ای کوتاه از ساحل پاتایا است. این جزیره به خاطر سواحلش، مناظر غروب آفتاب و تپه‌ های پوشیده از جنگل‌ ها شناخته می‌ شود. شما در اینجا می‌ توانید انواع ورزش‌ های آبی مانند پاراگلایدینگ، راه‌ رفتن در زیر آب و سواری بر نوعی قایق خاص را تجربه کنید. در تور تایلند نوروز می‌ توانید به یکی از سواحل زیبای بانکوک مثل ساحل تاواین بروید، از شن‌ های سفید و آب‌ های کریستالی لذت ببرید و همچنین به مجسمه بزرگ متعلق به یک راهب بودایی که در میان درختان قرار دارد سر بزنید یا می‌ توانید در ساحل تیان استراحت کنید.

جزیره کو لارن کجاست

جزیره کو لارن در فاصله 98 کیلومتری از بانکوک تایلند قرار دارد. برای رسیدن به این جزیره دیدنی ابتدا باید از ایستگاه اکامای یا میدان پیروزی در بانکوک اتوبوس به سمت پاتایا بگیرید که حدود ۲-۳ ساعت زمان می‌ برد. حرکت این اتوبوس‌ ها هر نیم ساعت است. سپس از پاتایا باید یک قایق یا کشتی را برای رسیدن به جزیره رزرو کنید. سفر با کشتی حدود ۴۵ دقیقه طول می‌ کشد، در حالی که با قایق سریع حدود ۲۰ دقیقه طول می‌ کشد. هزینه این کشتی حدودا ۳۰ بات تایلندی می‌ شود.
جزیره کوه لارن یک مقصد بسیار زیبا و جذاب در میان جزایر بانکوک برای تفریح است. اینجا می‌ توانید از زیبایی‌ های موجود در زیر آب لذت ببرید، مناظر طبیعی دست نخورده را کشف کنید و از فعالیت‌ های آبی متنوع و هیجان‌ انگیز بهره‌ مند شوید.

جزیره کوه چانگ تایلند

بهترین جزایر تایلند

 

اگر می‌ خواهید فرهنگ محلی را در مکان‌ ها، سواحل و جزایر بانکوک تجربه کنید، قطعاً باید جزیره کوه چانگ را ببینید. این جزیره مکانی ایده‌آل برای کسب آرامش و لذت بردن از گذر زمان است. در اینجا می‌ توانید کاخ تابستانی سلطنتی که توسط راما پنجم در سال ۱۸۹۲ ساخته شده را ببینید. در جنوب می‌ توانید یک معبد تایلندی را ببینید. در سمت راست بین کاخ و معبد، یک سنگ شکلات که به نام سنگ زنگ شناخته می‌ شود وجود دارد. در این جزیره همچنین می‌ توانید به یک معبد با ۵۰۰ پله بروید که در نهایت پس از بالا رفتن از تمامی پله‌ ها به کپی یا اثر پا بودایست اصلی سریلانکایی می‌ رسید. همچنین می توانید در فعالیت‌ های مختلفی مانند ماهیگیری، کایاک‌ سواری و شنا شرکت کنید.

جزیره کوه چانگ کجاست

این جزیره زیبا در حدود 75 کیلومتری از شهر بانکوک واقع شده است. شما باید سفری به مدت ۲-۳ ساعت با اتوبوس از بانکوک به پاتایا بکنید. از سری راچا در پاتایا به جزیره کوه چانگ، کشتی‌ ها به طور منظم حرکت می‌ کنند که زمان آنها ۳۰ دقیقه است.

جزیره کو پنگان تایلند

جزیره کو په نگان یک جزیره کوچک در جنوب شرقی تایلند است و در ۱۲ کیلومتری شمال کوه ساموی قرار دارد. این جزیره به خاطر سواحل شفاف کریستالی، بنگالو های ساحلی و معروف ترین مهمانی یا مهمانی ماه کامل شناخته می‌ شود. شما باید حتماً به دو خلیج به نام تانگ نای پان نوی و تانگ نای پان یای و همچنین سونای گیاهی بان تای بروید. علاوه بر این شما نباید از بازدید از سواحل معروفی از جمله ساحل بان تای، ساحل مه هاد و ساحل هاد رین غافل شوید. ساحل هاد رین به دلیل مهمانی شبانه طولانی بین جزایر بانکوک معروف است.

جزیره کو پنگان کجاست

این جزیره زیبا در فاصله 768 کیلومتری از بانکوک واقع است که برای رسیدن به آن شما می‌ توانید به ساموی یا سورات تانی پرواز کنید و سپس می‌ توانید با کشتی به جزیره بروید. بهتر است بدانید که سفر شما با کشتی ممکن است حدود ۳۰-۴۰ دقیقه طول بکشد تا به مقصد برسید.

راهنمای سفر به جزیره کو پنگان تایلند

1. لطفاً دستور العمل‌ های داده شده توسط راهنمای تور را رعایت کنید، زیرا جزیره به طور مداوم تحت نظارت نیروی دریایی سلطنتی تایلند است.

2. جزایر کو په نگان دست نخورده هستند و شما هیچ رستوران یا کلابی پیدا نخواهید کرد، بنابراین مواد غذایی و آب را با خود ببرید.

3. بعد از ظهر می‌ توانید وقت خود را در جزیره بگذرانید، اما باید قبل از غروب و رفتن نور عصر از جزیره خارج شوید.

4. شما همچنین هیچ هتل یا مجموعه تفریحی ساحلی شیکی در این جزیره پیدا نخواهید کرد، بنابراین سفر خود را از قبل و به موقع رزرو کنید تا بتوانید از جزیره در زمان مناسب باز گردید.
5. جزیره به شکل طبیعی خود حفظ شده است، لطفاً زباله‌ ای در آن نریزید و هیچ فعالیتی که به زیبایی آن آسیب می‌ زند، انجام ندهید.

 

جمع بندی
مناطق جزایر نزدیک به بانکوک از جمله کوه سامت، کوه لارن، کوه چانگ، کوه په نگان معرفی شدند. این جزایر با زیبایی‌های خودشان ساحل‌ های زیبا، جنگل‌ های سرسبز و در کنار اینها فعالیت‌ های تفریحی و هیجان‌ انگیز و مراکز خرید بانکوک گزینه‌ های محبوبی برای بازدید و تفریح گردشگران هستند. این جزایر فرصتی عالی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی طبیعت هستند. همچنین، فعالیت‌ های شبانه‌ روزی مثل مهمانی ماه کامل در کوه په نگان و شب‌ زنده‌ داری‌ ها در جزایر بانکوک برای گردشگران تجربه‌ های متنوع فراهم می‌ آورد. در نهایت برای آنهایی که به دنبال تجربه ماجراجویی هستند، سفر به جزایر بانکوک یک گزینه مناسب است.

نظرات کاربران
دیدگاه