بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

تجربه سفر به مشهد

اگر می‌خواهید یک تجربه رضایت بخش در شهر مشهد داشته باشید، بهتر است که ابتدا با بهترین زمان سفر به مشهد آشنا شده تا بتوانید برای مسافرت، زمان مناسبی را انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید که هزینه‌ سفر کاهش پیدا کرده و سفر ارزانی داشته باشید، بهتر است فصلی خلوت را برای سفر انتخاب کنید و یا اگر می‌خواهید در مراسمات مذهبی شرکت کنید، بهترین فصل می‌تواند برای شما متفاوت باشد. پس با ما همراه باشید تا در این زمینه راهنمایی کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است

برای اینکه با بهترین زمان سفر به مشهد آشنا شوید، باید بدانید که معمولا شلوغ‌ترین زمان سفر به این شهر مقدس، جزو روزهای محبوب مسافران است که شامل موارد زیر هستند:
مناسبات مذهبی و ماه مبارک رمضان
شهادت و یا ولادت امام رضا علیه السلام
فصل بهار
عید نوروز
سفر در این روزها حال و هوای خوشی دارد و می‌تواند لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. فقط باید این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که رزرو هتل، قیمت بلیط هواپیما و یا بلیط قطار، در این روزها افزایش پیدا می‌کند و مسافرت شما می‌تواند برایتان هزینه بالاتری به همراه داشته باشد.
اگر می‌خواهید در مخارج سفر خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است که فصل زمستان را برای این کار انتخاب کنید. ولی در صورتی که شما فردی سرمایی هستید، بهتر است که این سفر زمستانی را کاملا فراموش کنید زیرا همانطور که گفتیم گاهی سرمای هوا در زمستان، در این شهر شدید بوده و ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. در صورتی که هوای سرد زمستانی برایتان قابل تحمل است و بیشتر ترجیح می‌دهید که هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند، زمستان فصل مناسبی برای سفر به مشهد است، زیرا گردشگران و مسافران کمتری در فصل زمستان به این شهر می‌روند.

 

تور مشهد زمستان

پاییز مشهد

اگر شما برای سفر به مشهد فصل پاییز را انتخاب کردید، باید بگوییم که بسیار تصمیم درستی گرفته‌اید. هر چند که در ماه آبان و آذر، سرمای زمستان در این شهر شروع می‌شود ولی سرما زیاد نبوده و می‌توان به راحتی آن را تحمل کرد و از طرفی هم در فصل پاییز مدارس باز شده و این شهر خلوت‌تر است و می‌تواند بهترین زمان سفر به مشهد برای خیلی از مسافران محسوب شود.

شلوغ ترین زمان سفر به مشهد

هر چند که فصل بهار برای مسافرت به مشهد بسیار مناسب است، ولی نیمه اول فروردین برای مسافرت به مشهد بسیار شلوغ است. البته بعد از تعطیلات، یعنی از ۲۰ فروردین تا اواسط خرداد ماه، مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر است. در این زمان معمولاً مردم درگیر امتحانات فرزندانشان هستند و آب و هوای مشهد هم عالی بوده و می‌تواند برایتان بسیار دلپذیر باشد. معمولا در این زمان، مشهد خلوت است و هزینه‌هایتان پایین آمده و می‌توانید از آب و هوای مشهد لذت ببرید.

 

تور مشهد بهار

بهترین فصل سفر به مشهد

از این جهت که در فصل تابستان مدارس تعطیل می‌شوند، شاید وقت مناسبی برای سفر به مشهد نباشد زیرا در این زمان مشهد بسیار شلوغ است و علاوه بر آن، همانطور که در ابتدا هم یادآور شدیم گرمای مشهد هم مانند سرمای شدید آن، طاقت فرساست. اما در صورتی که تصمیم گرفته‌اید در تابستان به این مسافرت بروید، بهتر است که ماه شهریور را انتخاب کنید زیرا گرمای هوا در این ماه، از ماه‌های تیر و مرداد کمتر است.

سفر به مشهد در مناسبات مذهبی

بعضی از ایام مانند ماه مبارک رمضان و یا اعیاد رسمی، زمان مناسبی برای سفر به مشهد بوده و مسافران توجه خاصی به این ایام دارند. مناسبت‌های مذهبی مانند ماه رمضان، به دلیل مراسمات دلچسب و به یاد ماندنی و سفره‌های افطاری در حیاط حرم و یا ماه محرم مخصوصا عزاداری در روزهای عاشورا و تاسوعا، می‌توانند بهترین زمان سفر به مشهد باشند. یکی دیگر از مناسبت‌های مذهبی که معمولاً مردم را به طرف شهر مشهد می‌کشاند، شهادت امام رضا علیه السلام است. در این روز در مشهد، تابوتی نمادین توسط بانوان حمل می‌شود که جمعیت بسیاری در این مراسم شرکت می‌کنند. در اعیاد رسمی دیگر هم مانند ولادت امام رضا علیه السلام، حرم مطهر به چراغ‌های رنگی و ریسه‌ها مزین می‌شود.

خلوت ترین ساعت ها برای زیارت حرم امام رضا

تا اینجا تلاش کردیم شما را با بهترین فصل و زمان برای سفر به مشهد مقدس آشنا کنیم. اکنون می‌خواهیم بهترین زمان را جهت زیارت از حرم امام رضا در تور مشهد به شما معرفی کنیم. اگر شما می‌خواهید با آرامش و خیالی راحت حرم را زیارت کنید، بهتر است که نزدیک اذان صبح را برای این کار انتخاب کنید. در این ساعت نه تنها شما مراسم تحویل کشیک و نقاره زنی را تماشا خواهید کرد، بلکه از خلوت بودن حرم مبارک هم لذت بسیاری می‌برید و می‌توانید صحن‌های مختلف حرم را بازدید کنید.
شاید رفت و آمد در هنگام صبح برایتان سخت باشد! پس بهتر است قبل از اذان ظهر که تردد زائران کم می‌شود را برای این کار انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید در لحظاتی هیجان انگیز و پرشور حرم مبارک را زیارت کنید، ما ساعاتی قبل و یا حتی بعد از اذان مغرب را به شما توصیه می‌کنیم.

 

بهترین زمان سفر به مشهد

برنامه های حرم امام رضا

در حرم مبارک امام رضا علیه السلام، روزانه سه مراسم جذاب برگزار می‌شود که شامل مراسم جارو زنی، تحویل کشیک و نقاره زنی است. نقاره زنی، قدمت دیرینه داشته و مربوط به دوران صفویه است. در این مراسم ابزارهای نقاره زنی مثل کرنا و طبل نواخته می‌شود. جارو زنی هم توسط خادمین حرم با حرکاتی نمادین انجام می‌گیرد. برای آشنایی با بهترین زمان سفر به مشهد لازم است که بدانید مراسم جارو زنی در زمان‌های زیر انجام می‌شود:
بعد از انجام مراسم تعویض کشیک
قبل از خطبه
قبل از اذان مغرب
البته این مراسم در ماه مبارک رمضان، قبل از سحر و بعد از اذان مغرب هم اجرا می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر به مشهد سفر کردید، حتما از این مراسم‌های زیبا دیدن کنید که هم در روزهای عادی و هم در مناسبات مذهبی اجرا می‌شود.

 

سخن پایانی
همانطور که گفتیم می‌توانید عید نوروز را برای سفر به شهر مقدس مشهد انتخاب کنید، البته توصیه می‌شود برای رهایی از شلوغی شهر مشهد، در اواخر فروردین تا اواسط خرداد برای سفر برنامه‌ریزی کنید. زیرا در این زمان آب و هوای شهر مشهد بسیار دلپذیر بوده و کمی هم خلوت‌تر از زمان‌های دیگر است. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید، زمستان بهترین زمان است. البته بهترین زمان سفر به مشهد مقدس، می تواند برای هر کسی متفاوت باشد چرا که بستگی به شرایط شما دارد.

نظرات کاربران
دیدگاه