سواحل دبی

سواحل دبی

معرفی سواحل دبی

دبی امروزه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است. از جمله تفریحات مختلفی که با سفر به این شهر می‌ توان از آنها لذت برد و سفری خاطره‌ انگیز برای خود ایجاد کرد، می‌ توان به سواحل دبی اشاره کرد. سواحل آفتاب‌ گیر این شهر با چشم‌ اندازی بی‌ نظیر به خلیج فارس هر کدام دارای زیبایی‌ های خاصی هستند و امکانات رفاهی متعددی در آنها جای گرفته تا سفری خاطره‌ انگیز برای مسافران ایجاد کنند. در این مطلب قصد معرفی بهترین سواحل شهر دبی و ویژگی‌ های هر کدام از آنها را داریم. اگر قصد سفر به این شهر مدرن، پیشرفته و در عین حال زیبا را دارید، با NPK همراه باشید.

بهترین سواحل دبی

تفریحات زیادی در شهر دبی وجود دارد که با سفر به این شهر می‌ توانید آنها را امتحان کنید و اقامتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در میان این تفریحات ساحل‌ گردی یکی از بهترین‌ هاست. سواحل شهر دبی تنها محلی برای تماشای دریا و آفتاب گرفتن نیستند و در آنها می‌ توانید انواع تفریحات هیجان‌ انگیز آبی را تجربه کنید.
از طرفی در بیشتر این سواحل کافه‌ ها و رستوران‌ های دبی وجود دارد که امکان سرو یک نوشیدنی خوش‌ طعم یا وعده غذایی لذیذ در منظره‌ ای با چشم‌ انداز دریا را برای شما فراهم می‌ کند. برای رفتن به سواحل این شهر و لذت بردن از آنها، ابتدا باید لیستی از این سواحل در اختیار داشته باشید و سپس بر اساس سلیقه و علاقه خود از آنها دیدن کنید. در ادامه به معرفی معروف ترین سواحل دبی می پردازیم.

ساحل جمیرا دبی

جمیرا بیچ یا ساحل جمیرا یکی از معروف‌ ترین و مهم‌ ترین سواحل شهر دبی بر روی نقشه دبی است. این ساحل زیبا که علاوه بر گردشگران در میان شهروندان دبی هم محبوبیت زیادی دارد، تمام استاندارد های بین‌ المللی در مورد یک ساحل ایمن و کامل را رعایت کرده و حتی پرچم آبی تاییدیه را نیز دارد. این پرچم نشان می‌دهد که یک ساحل با همه امکانات اعم از قایقرانی و دیگر تفریحات، استانداردهای حفاظت از محیط زیست و نکات ایمنی را رعایت کرده است.
داشتن پرچم آبی، جمیرا را به یکی از بهترین سواحل دبی تبدیل کرده و همه مسافران با هر هدفی که به دبی سفر کنند، قطعا زمانی را برای بازدید از آن اختصاص خواهند داد. این ساحل برای تفریحات خانوادگی، انتخابی مناسب است و امکاناتی از قبیل ورزش‌ های آبی، زمین بازی مخصوص کودکان، کافه، کتابخانه، مسجد و نورپردازی‌ های مخصوص شب‌ نشینی در ساحل را می‌ توان در آن مشاهده کرد.

پارک ساحلی الممزر دبی

از دیگر سواحل دیدنی شهر دبی می‌ توان به ساحل الممزر اشاره کرد. این ساحل فوق‌ العاده زیبا با مساحتی حدود 106 هکتار، یکی از بزرگ‌ ترین سواحل دبی محسوب می‌ شود. این ساحل هم پرچم آبی دارد و از نظر استاندارد های بین‌ المللی کاملا تایید شده است. در این ساحل چشم‌ اندازی بی‌ نظیر رو به آسمان خراش‌ های دبی خواهید داشت. نکته جالب در این ساحل اختصاص بعضی روزهای آن تنها به خانم‌ ها و کودکان است. در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ورود آقایان به این ساحل ممنوع بوده و به شدت محافظت می‌ شود.
از امکانات این ساحل جذاب و دیدنی می‌توان به چادرهای مجهز به کولر گازی برای اقامت عصرگاهی یا شبانه، استخر مخصوص، محوطه سر پوشیده در ساحل، صندلی و چتر مخصوص آفتاب گرفتن و باربیکیو اشاره کرد. در این ساحل می‌ توانید به تفریحات آبی، دوچرخه‌ سواری و دیگر موارد در تور دبی بپردازید.

ساحل کایت دبی

یکی دیگر از سواحل شهر دبی که ارزش دیدن دارد، ساحل هفت‌ رنگ کایت است. این ساحل یکی از زیباترین سواحل شهر دبی هم لقب دارد و پشت دانشگاه وولونگ است و دسترسی به آن اصلا سخت نیست. این ساحل را پاتوقی برای جمع‌ های دوستانه می‌ دانند و افرادی که به بازی‌ های دسته‌ جمعی علاقه‌مند هستند، معمولا از این ساحل دیدن می‌ کنند.
این ساحل به عنوان یکی از بهترین سواحل دبی امکاناتی برای شنا کردن ندارد اما در آن می‌ توانید کایت‌ سواری کنید، بانجی جامپینگ را امتحان کنید، اسکیت بازی کنید و به کافه و فودکورت بروید و فبل از رفتن به اقامتگاه خود و هتل های دبی در آنجا از همراهی با دوستان و اعضای خانواده خود لذت ببرید.

ساحل بال هاربر دبی

یکی دیگر از ساحل‌ های دبی که در منطقه جمیرا قرار دارد و به عنوان یکی از لوکس‌ ترین سواحل دبی شناخته می‌ شود، ساحل بال هاربر است. در این ساحل امکانات خوبی برای مسافران فراهم شده که سفری به یاد ماندنی را برای آنها رقم می‌زند. بخشی از این ساحل دارای استخر خصوصی است که می‌ توانید به راحتی در آن شنا کنید و از انجام این کار لذت ببرید اما امکان شنا کردن در دریا هم برای شما وجود دارد. در این ساحل کافه‌ ها و رستوران‌ های کوچک محلی برای مسافرانی که از ساحل دیدن می‌ کنند، وجود دارد که بهترین غذاهای سنتی و مدرن را می‌توان در آن ها و در بهترین زمان سفر به دبی سرو کرد. ورود به این ساحل نیازمند خرید بلیط و پرداخت ورودی است و اگر به دنبال جایی برای تفریح رایگان هستید، این ساحل گزینه خوبی محسوب نمی‌ شود.

ساحل سان ست دبی

یکی دیگر از سواحل فوق‌ العاده زیبا و تماشایی شهر دبی، ساحل سان ست دبی است که ورود به آن هزینه‌ ای نداشته و کاملا رایگان است. یکی از نکاتی که به عنوان وجه تمایز این ساحل با دیگر سواحل دبی می‌ توان مطرح کرد، منظره درخشان آب دریا در این ساحل است.. این ساحل جزو سواحل شبانه دبی هم محسوب می‌ شود و مسافران این امکان را دارند که تا پاسی از شب در آب و هوای دبی در آن حضور داشته و به تفریحات مختلف بپردازند. به جز امکان مشاهده صحنه زیبای طلوع و غروب خورشید در این ساحل، تفریحات دیگری مانند شنا کردن، خوردن انواع غذاهای لذیذ در کافه و رستوران ساحل و برخی ورزش‌ های آبی مانند قایقرانی نیز در این ساحل برای مسافران تدارک دیده شده‌ اند.

ساحل بلک پالاس دبی

بهشت گمشده و یکی از زیباترین سواحل دبی، ساحل بلک پالاس است. این ساحل توسط مردم محلی با نام ساحل مخفی هم شناخته می‌شود، زیرا موقعیت آن مانند دیگر سواحل شهر دبی چندان مشخص نیست و برای دسترسی به آن باید مسیری پیچ در پیچ را طی کنید.
در این ساحل که به دلیل دسترسی کمتر انسان‌ ها به عنوان ساحلی وحشی هم شناخته می‌ شود و خوشبختانه از گزند انسان در امان مانده امکاناتی مانند شنا کردن، ورزش‌ های ساحلی مانند فوتبال یا والیبال ساحل امکان‌ پذیر است. این ساحل رایگان است و برای تماشای منظره غروب و طلوع خورشید بهترین گزینه است.

 

سواحل دبی

ساحل لامر دبی

یکی دیگر از مقاصد گردشگری شهر دبی و سواحل جذاب این شهر که انواع تفریحات آبی و خدمات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌ دهد ساحل لامر است. این ساحل اخیرا به لیست بهترین سواحل شهر دبی اضافه شده و به دلیل ویژگی‌ هایی که دارد، یکی از محبوب‌ ترین‌ های این لیست نیز است. این ساحل زیبا برای شکم‌ گردی بهترین گزینه محسوب می‌ شود. علاوه بر کافه‌ ها و رستوران‌ های متعددی که در این ساحل وجود دارد، فروشگاه‌ هایی نیز در این ساحل قرار دارند که امکان خرید سوغاتی یا یادگاری سفر در آن‌ها امکان‌ پذیر است. در این ساحل علاوه بر مراکز شکم‌ گردی و تفریحاتی مانند قایقرانی نیز امکان‌ پذیر است. از طرفی در این ساحل پلاژهایی برای استراحت نیز قرار دارد تا اگر اقامت شما در ساحل طولانی شد، در آنها به استراحت و رفع خستگی بپردازید.

ساحل مارینا دبی

سواحل شهر دبی به مواردی که تا اینجا گفتیم محدود نمی‌ شوند. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی و سواحل دبی که به دلیل منظره زیبا و جذابیت‌ های خود شهرت دارد، ساحل مارینا است. این ساحل که به مارینا بیچ هم معروف است، مقصد خاص‌ پسندان و افرادی است که به دنبال مقصدی متفاوت برای گردش و تفریح می‌ گردند. آب فوق‌ العاده تمیز دریا در کنار امکانات و تفریحات خوب، همگی روزی به یاد ماندنی را در این ساحل و در روزهای بهاری تور دبی نوروز نیز رقم می‌ زنند.
در اطراف این ساحل هتل‌ های لوکس و آسمان خراش‌ های زیادی وجود دارند که منظره‌ ای تماشایی برای عکاسی را فراهم می‌ کنند. در اطراف این ساحل جذاب همچنین مراکز خرید متعددی وجود دارد تا مسافران ضمن لذت بردن از زیبایی ساحل و دریا به خرید هم بپردازند.

قوانین سواحل دبی

قوانین و نکات به خصوص در مورد سواحل شهر دبی، لازم‌ اجرا هستند و کوچک‌ ترین گزارش در مورد عبور از آنها مشکلات زیادی در پی دارند. از جمله قوانین سواحل دبی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
- استفاده از پوشش مناسب و پوشیدن لباس شنا تنها در محدوده ساحل
- اطلاع از روزهای مخصوص بانوان و آقایان پیش از مراجعه به سالن
- شنا نکردن در دریا، در روزهای طوفانی
- عدم تجاوز به حریم شخصی کودکان و بانوان
- پرداخت بلیط در صورت رایگان بودن ساحل

 

بهترین سواحل دبی

سخن پایانی

تور دبی یک تور خارجی پرطرفدار در بین مقاصد گردشگری امروزی، امکانات متعددی را برای مسافران تدارک دیده تا بازدید از این شهر برای آن‌ها به یادماندنی شده و بارها و بارها به آن سفر کنند. سواحل این شهر به عنوان یکی از مهم‌ ترین و طبیعی‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری، در بیشتر ایام سال، میزبان مسافران از سراسر دنیا هستند. همان‌ طور که در این مطلب گفتیم برخی از این سواحل جذاب و تماشایی رایگان و برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه هستند. به علاوه امکانات و خدمات رفاهی این سواحل به خوبی معرفی شدند تا اگر زمان محدودی در سفر خود به دبی دارید، به راحتی برای بازدید از سواحل دبی برنامه‌ریزی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران
دیدگاه