آب و هوای دبی

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی در طول سال

آب و هوای دبی به تابستان‌ های داغ و مرطوب و زمستان‌ های گرم و کوتاهش مشهور است. اما نکات جالب دیگری در جزئیات جغرافیایی و آب و هوای این شهر پیشرفته و مدرن با پایه‌ های مذهبی عمیق نهفته است که می‌ تواند برای هر گردشگری جالب‌ توجه باشد. در ادامه این مطلب با NPK همراه باشید که توضیحاتی درباره شرایط آب و هوایی این شهر ساحلی ارائه می‌ کنیم تا حتماً قبل از سفر به این شهر جذاب از آن استفاده کنید.

سفر به دبی

امارات متحده، جایی است که یکی از مدرن‌ ترین شهرهای جهان، یعنی دبی در آن جای دارد. دبی به شهر ساختمان‌ های بلند، آسمان‌ خراش‌ های زیاد که بلندترین آسمان‌ خراش جهان برج خلیفه در آن خودنمایی می‌کند مشهور است. این شهر سالانه پذیرای مسافران بسیاری است که با سفر کردن به دبی، از تفریحات و شگفتی‌ های این شهر لذت می‌ برند. دبی در طول سال آب و هوایی گرم دارد و بهترین گزینه برای تفریح و گردش است.
دبی یا شهر طلا، تلفیقی از معماری مدرن و فوق‌ العاده شگفت‌ انگیز عربی با انواع سرگرمی‌ ها، مراکز خرید و غذا خوری‌ های بسیار در حاشیه خلیج‌ فارس می‌ درخشد. سالانه فستیوال‌ های بسیاری در دبی ارائه می‌ شوند که طرفداران جهانی بسیاری دارند. میزان استقبال از این جشن‌ ها قابل‌ توجه و خاص است. به‌ این‌ ترتیب است که همه چیز در این شهر به گران‌ ترین، اولین، بلندترین و بزرگ‌ترین تبدیل و مشهور شده است.
دبی شهری خشک و کویری است که دمای گرم آن بیشتر از دمای سرد است و گرما در فصول گرم به طور میانگین به حدود 41 درجه سانتیگراد یا 106 درجه فارنهایت در روز و 30 درجه سانتیگراد در شب یا 86 درجه فارنهایت می‌ رسد. شرایط آب و هوای دبی منجر به بارندگیهای کوتاه و نامنظم معمولی در منطقه خاورمیانه می‌شود. دبی در ماه‌های دسامبر تا مارس بیشترین بارندگی را داشته و مناسب‌ ترین ماه‌ ها برای سفر به دبی هستند.
به‌ این‌ ترتیب لازم است قبل از سفر به دبی در مورد زمان سفر به این شهر رؤیایی اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به شرایط آب و هوای دبی در فصول مختلف می‌پردازیم.

آب و هوای دبی در بهار

بهار بهترین فصل برای سفر به دبی است. دمای هوا در این شهر به صورتی است که به‌ راحتی می‌ توانید از تمام تفریحات و سواحل دبی نیز استفاده کنید. ساحل گرم و شنی برای گرفتن حمام آفتاب و تفریحات آبی را می‌توانید امتحان کنید. می‌توانید به‌ راحتی به مراکز خرید، رستوران‌ ها و کافه‌ های مشهور در دبی سر بزنید و اوقات خوشی را سپری کنید.
اگر تمایل دارید که در تعطیلات نوروز با تور دبی نوروز به امارات سفر کنید و مقصد شما هم دبی است، پیشنهاد می‌ کنیم در بهمن‌ ماه برای رزرو بلیت خود اقدام کنید، زیرا سفر به دبی در ماه‌ های بهار و بخصوص نوروز تا پایان اردیبهشت در بین مسافران ایرانی طرفداران زیادی دارد و شلوغ‌ ترین زمان برای سفر به دبی است و هزینه‌ های سفر در این ماه‌ ها گران‌ تر است. هزینه‌ های سفر به دبی از اواخر خرداد ماه کاهش چشمگیری دارد چرا که وارد تابستان می‌ شویم و دمای هوا به شدت افزایش می‌ یابد.

آب و هوای دبی در تابستان

دبی را به‌عنوان توریستی‌ ترین شهر امارات متحده عربی می‌ شناسند. این شهر تابستان‌ هایی سوزان و گرم دارد و نمی‌ توانید در تابستان با دمای بالای 40 درجه در شهر گشت و گذار کنید. شب ها در تابستان دما 10 درجه خنک‌ تر می‌ شوند و می‌ توانید به برنامه‌ هایتان برسید. در تابستان با توجه به آب و هوای دبی، بیشتر مراکز تفریحی هم از بعد از ظهر فعالیت خود را آغاز می‌ کنند و به‌ این‌ ترتیب برای مسافران و گردشگران خدماتی بهتر و عالی‌تر ارائه می‌ شود. در دبی مراکز خرید شناخته شده ساعات کاری خود را به دلیل داشتن سیستم تهویه‌ مطبوع تغییر نمی‌ دهند. اما آیا در تابستان نمی‌ شود به دبی سفر کرد! پاسخ بستگی به سلیقه شما دارد. دبی جایی است که شب‌ ها بسیار زنده است و مردم در این شهر شب ها جا به جا می‌ شوند، پس برای مشتاقان سفر به دبی، شاید تابستان هم یک گزینه خوب باشد.

آب و هوای دبی در پاییز

دبی شهری است که در پاییز آن از شدت گرما کاسته شده و اندکی بارش هم هوا را لطیف‌ تر می‌ کند. اگر شما مسافری هستید که دنبال مکان‌ های زیبا و جاذبه های گردشگری دبی هستید و از قضا اهل خرید هم هستید بهتر است پاییز دبی را انتخاب کنید. لذت سفر به دبی از اواسط مهر ماه شروع می‌ شود و تا پایان اسفند و فروردین هم ادامه دارد. گردشگران زیادی در این فصل از شهر دبی بازدید می‌ کنند.

دمای هوای دبی در زمستان

دبی در زمستان آب و هوایی استوایی داشته و پراکندگی باران در این فصل بسیار کم است. ماه‌ های فوریه و ژانویه در واقع فصل زمستان در دبی را تشکیل می‌ دهند.
میانگین دمایی آب‌ و هوای دبی در زمستان بین 25 تا 12 درجه سانتیگراد است که شب و روز در دبی را دچار تغییراتی می کند. اگر شما سرما را دوست دارید برای اقامت در تور دبی می‌ توانید مناطق کویری و بیابانی دبی را در زمستان انتخاب کنید که دمای هوا به 5 درجه سانتیگراد هم می‌ رسد.

 

آب و هوای دبی

بهترین زمان سفر به دبی

اگر ترکیب دمای مطبوع و دلپذیر آب و هوای دبی و جمعیت کمتر را برای گشت‌ و گذار در این شهر را می‌ پسندید توصیه می‌ کنیم که اواسط نوامبر، اوایل دسامبر و فوریه و همین‌ طور نیمه اول ماه مارس را انتخاب کنید که مناسب‌ ترین زمان برای سفر به دبی است. در این زمان می‌ توانید جشنواره خرید در دبی را هم تجربه کنید.
فراموش نکنید که وضعیت آب و هوایی دبی به صورتی است که شما می‌ توانید در تمامی فصل‌ ها به این شهر سفر کنید. در تمام مراکز خرید دبی و مراکز تفریحی و بازی در دبی اصولاً فصل معنایی ندارد و در تمام مدت هوای خنک و مطبوع را می‌ توانید تجربه کنید. فقط تابستان است که کمی فرق می‌ کند هر چند که سفری ارزان خواهید داشت، اما گرمای هوا در اماکن روباز بیداد می‌ کند. اگر می‌ خواهید هم لذت سفر و هم هوای مطبوع‌ تر را با هم تجربه کنید بهتر است در فصل بهار، پاییز و زمستان به این شهر پر جاذبه سفر کنید.

هزینه سفر به دبی

در واقع بهترین زمان سفر به دبی با توجه‌ به آب و هوای این شهر ماه‌ های دسامبر و فوریه است. البته گران‌ ترین زمان سفر به دبی هم در همین فواصل زمانی است که نرخ‌ ها به بالاترین حد و اوج خود می‌ رسند. در این ماه‌ ها بهترین و لوکس‌ ترین هتل‌ های دبی از ماه‌ ها قبل به طور کامل رزرو شده‌ اند، اما در تابستان، نرخ‌ های اقامت در دبی به نحو چشمگیری پایین می‌ آیند.
و اما تابستان زمانی است که دبی در اوج گرما به سر می‌ برد و هتل‌ های دبی آفرهایی ویژه برای جذب گردشگران در نظر می‌ گیرند. مانند کاهش قیمت‌ ها و حتی افزودن وعده‌ های غذایی رایگان در رستوران‌ های دبی. انتخاب زمان برای سفر می‌ تواند بسته به میزان بودجه و یا شرایط کاری و محدودیت‌ های شغلی و البته آب و هوای دبی تغییر کند.

 

هوای دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی شهری است که با توجه‌ به شرایط آب و هوایی خود هیچگاه خالی از توریست نیست و توریست‌ های بسیاری را از تمام دنیا را در تور خارجی دبی به سمت خود جلب می‌ کند. دبی به بهشت خریداران شهرت دارد و جشنواره‌ هایی که در ماه ژانویه هر سال برگزار می‌ شود از تخفیف‌ های قابل‌ توجهی برخوردار هستند.
در دبی در ماه ژانویه انواع جواهرات، لوازم الکترونیکی، انواع لباس و اکسسوری‌هایی با قیمت شگفت‌انگیز با برند های شناخته شده روز با تخفیف‌ هایی تا 75 درصد عرضه می شوند. زمان بعدی که می‌ توانید طیف گسترده‌ای از تخفیف‌ها را مشاهده کنید در تابستان است که خرده فروشان، تخفیف‌های ویژه خود را از اواسط ماه جولای شروع و تا 45 روز عرضه می‌کنند.
وقتی از آب و هوای دبی مطمئن شدید و به این شهر زیبا سفر کردید، برای عزیزان خود سوغاتی که نشان از این سفر خاطره‌انگیز دارد را هم تهیه کنید از جمله خنجرهای سنتی، شال کشمیر و ابریشم، خرما، انواع ادویه، عطر، شیرینی‌ های خرمایی، طلا، شکلات، وسایل زینتی و صنایع‌ دستی.
فراموش نکنید که قبل از این که برای سفر به دبی مهیا شوید و چمدان‌ هایتان را ببندید، اول آب و هوای این شهر پر زرق‌ و برق را چک کنید.

 

سخن پایانی
همان‌ طور که بیان شد دبی یکی از بهترین شهرهای جهان برای گردش است که در این گشت‌ و گذار با نقش و نگارهای خارق‌ العاده و دیدنی‌ های جذاب بسیاری مواجه خواهید شد.
شهروندان دبی از نظر سطح مالی در جهان رتبه بالایی دارند و این نشان از رونق این شهر و محبوبیت آن بین گردشگران است.
شما هر زمان که اراده کنید می‌ توانید برای سفر به دبی مهیا شوید، ولی فراموش نکنید که با انتخاب فصل مناسب برای سفر و دقت در آب و هوای دبی دیدنی می‌ توانید سفر خود را دو چندان خاطره‌ انگیز و به‌ یاد ماندنی کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه