نقشه دبی

نقشه دبی

دبی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیاست که جاذبه های بسیار زیادی دارد، اما شاید خیلی از شما با موقعیت این شهر توریستی بر نقشه آشنا نباشید. اگر بخواهید به این شهر سفر کنید بایستی با نقشه آن آشنایی داشته باشید. حداقل باید بدانید این شهر در کشور امارات در کجای نقشه جهان واقع شده و چه جاهای دیدنی دارد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد نقشه دبی با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در مورد این شهر گردشگری در اختیار شما قرار دهیم. با این راهنما می‌توانید آسوده‌خاطر به دبی سفر کنید. دبی شهری توریستی است که سالانه بیش از ۱۲ میلیون نفر از جاذبه‌ های گردشگری دبی بازدید می‌کنند. این شهر نسبت به دیگر شهرهای عربی پیشرفت‌ های فوق‌ العاده‌ ای داشته و با به کارگیری علم و فناوری امروزه به عنوان یکی از شهرهای پیشرفته دنیا شناخته می‌ شود. به همین خاطر بازدید کنندگان آن افرادی از سراسر جهان هستند و همواره از اقامت در دبی لذت می‌ برند.
دبی آب و هوای بسیار گرمی دارد اما این موضوع هرگز مانع از ورود گردشگران به آن نشده است. زیرا تفریحاتی که در دبی تعبیه شده به راحتی می‌ تواند گرمای هوا را در دید بازدید کنندگان کمرنگ کند.

 

نقشه دبی

جغرافیای شهر دبی

دبی در جوار سواحل خلیج فارس واقع شده است و سواحل دبی نیز معروف هستند. اگر به نقشه دبی بنگرید می بینید این شهر از سمت جنوب به جزیره ابوظبی و از سمت شمال به شرجه می‌ رسد. دبی در شرق خلیج فارس قرار گرفته و درست در کنار بیابان‌ های عربستان واقع شده است. یکی از دلایل گرمی هوای آن نیز همین موضوع است. دبی از لحاظ جغرافیایی با دیگر شهر‌های کشور امارات فرق دارد. وسعت دبی چیزی حدود ۳۸۸۵ کیلومتر مربع است و به سبب این وسعت به عنوان دومین شهر بزرگ کشور امارات شناخته می‌ شود.

دبی کجاست

دبی در ابتدا تا این حد پیشرفته و مدرن نبود. اما از سال ۱۹۶۶ با پیدایش نفت در این شهر سرنوشت آن تغییر کرد. دبی از همان سال به تدریج رشد کرده و توسعه یافت. به طوری که رفته رفته برج‌ ها و هتل‌ ها و مراکز خرید دبی و مراکز تفریحی چشمگیری در این شهر ظاهر شده و چهره آن را کاملا پیشرفته ساخت. بدین ترتیب نقشه دبی در معرض دید همگان قرار گرفت و کم کم گردشگران تور دبی از سراسر دنیا به سمت این شهر روی آوردند و آن را در لیست شهرهای قابل سرمایه‌ گذاری قرار دادند.
جالب است بدانید حدود ۷۵ درصد از جمعیت دبی مرد و ۲۵ درصد آن زن است. این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از ساکنان دبی اماراتی هستند و دیگران به این شهر و کشور مهاجرت کرده‌ اند. درصد زیادی از مهاجران نیز آسیایی بوده و بیشتر از کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین عازم این منطقه شده‌ اند.
نکته جالب دیگری که در مورد دبی وجود دارد نام این شهر است. ریشه دبی از کلمه مانی (money) به معنی پول گرفته شده است. زیرا ساکنان این شهر یا حتی افرادی که برای تفریح وارد دبی می‌ شوند ثروتمند هستند. البته اعتقادات دیگری نیز در مورد نام دبی وجود دارد. برخی می‌ گویند دبی از کلمه فارسی دو پی یعنی مکانی دارای دو پایه گرفته شده است. زیرا رودخانه قدیمی الخور شهر دبی را به دو منطقه یا محله به نام دیره و بر تقسیم کرده است.

محله های دبی

دبی دومین شهر بزرگ کشور امارات متحده عربی است. با این حال با جمعیتی حدود ۲.۱ میلیون نفر پر جمعیت‌ ترین شهر این کشور محسوب می‌ شود. علاوه بر این یکی از پیشرفته‌ ترین و مدرن‌‌ ترین شهر‌های دنیا به شمار می‌ رود. پس طبیعی است که زندگی در آن بسیار پر هزینه باشد. با این حال سفر به دبی حداقل برای یک بار هم که شده ارزش پرداخت هر مبلغی را دارد. هر چند تفریحات این شهر به قدری جذاب و هیجان‌ انگیز است که قیمت آنها بسیار مناسب به نظر می‌ رسد.
نقشه دبی نشان می‌ دهد که این شهر شامل ۷ منطقه است. پس خیابان‌ های دبی در ۷ منطقه مختلف واقع شده است. سیستم حمل و نقل دبی شامل مترو، اتوبوس، تراموا، اتوبوس و انواع تاکسی است. لذا به راحتی می‌ توان در بهترین زمان سفر به دبی به این شهر رویایی سفر کرد. با اینکه دبی به ۷ منطقه تقسیم شده اما در کل دو محله بیشتر ندارد. یعنی این ۷ منطقه کلا به دو محله تعلق دارند. این دو محله به وسیله رودخانه الخور از هم جدا می‌ شود. اولین محله دیره نام دارد که در شمال دبی واقع شده است. محله دوم نیز با نام بر در جنوب دبی قرار گرفته است. البته واقع شدن در شمال یا جنوب دبی تاثیری بر مدرن بودن محله‌ ها نداشته و هر دو بسیار مدرن و جذاب هستند. در ادامه اندکی بیشتر در مورد این دو محله دبی توضیح می‌ دهیم.

منطقه دیره دبی

بیشترین سکونت در دبی در محله دیره قرار دارد. این محله پر از خانه‌ های ویلایی است که ساکنان دبی در آنها زندگی می‌ کنند. اگر مایلید چهره سنتی و قدیمی دبی را ببینید می‌ توانید از این محله دیدن کنید. بازارهای جذابی نیز در این محله قرار دارد که پیشنهاد می‌شود حتما در تور دبی نوروز نیز از آنها بازدید کنید.

محله بر دبی

محله بر با اینکه محله جنوبی دبی است اما پر از برج‌ ها و هتل‌ ها و مراکز خرید‌ لوکس و فوق‌ العاده است. با این حال ساختمان‌ های تاریخی زیادی را می‌ توانید در محله بر ببینید. این محله دارای جذابیت‌ های سنتی است. با این حال تقریبا تمام آسمان خراش‌ های معروف دبی در محله بر واقع شده و دبی چهره مدرن خود را از این محله می‌ داند.
نقشه دبی سالانه حدود ۱۰.۷ درصد رشد جمعیتی دارد و از این لحاظ یکی از سریع‌ ترین شهر‌ها به شمار می‌ رود. البته با وجود موقعیت‌ های مناسب کاری و سرمایه گذاری که در دبی دیده می‌ شود طبیعی است که دارای رشد جمعیت سریع باشد.

 

دبی روی نقشه

معرفی دبی

امارات متحده به عنوان یک کشور با حکومت پادشاهی بر روی نقشه جهان در سمت شمال غربی خلیج عمان و شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. این کشور یک کشور کوچک اما پیشرفته در جنوب غربی قاره آسیا است و جزو منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. امارات در سمت شمال به خلیج فارس و در سمت جنوب و غرب به کشور عربستان و در سمت شرق به کشور عمان می‌ رسد. اگر به نقشه دبی توجه کنید میبینید که کشور ما ایران در خلیج فارس با امارات مرز آبی دارد و از این لحاظ همسایه امارات به شمار می‌رود. پایتخت امارات، شهر ابوظبی است اما دبی یکی از بزرگترین و توریستی‌ترین شهرهای این کشور عربی در تور خارجی به حساب می آید. امارات کشوری نفت‌ خیز است و همین موضوع موجب شده شهرهایی مانند دبی تا این حد پیشرفت کرده و ثروتمند شوند.

جاهای دیدنی دبی

شهر دبی در نزدیکی صحرای عربستان و در جوار ساحل خلیج فارس و در ۱۲۰ کیلومتری شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده واقع شده است. امارات متحده از ۷ امارت تشکیل می‌شود که دبی یکی از آنهاست. این شهر به عنوان یک قطب تجاری و حمل و نقل در منطقه خلیج فارس شناخته می‌شود. دبی در گذشته یک روستای کوچک بوده که ساکنان آن با ماهیگیری و صید مروارید روزگار خود را سپری می‌کردند، اما امروزه یک مرکز تجاری در منطقه خلیج فارس است که از آن و جزایر دبی به عنوان یک قطب گردشگری نیز یاد می‌ شود.
نقشه دبی نشان می‌ دهد دین اسلام در این شهر رواج دارد و معمولا تعداد جرم و جنایت بسیار کمی در این شهر اتفاق می‌ افتد. دبی به دلیل مراکز خرید لوکس، آسمان ‌خراش‌ هایی مانند برج خلیفه و تعداد زیادی جاذبه تفریحی و گردشگری که دارد مشهور شده است.
یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در دبی اجاره جدیدترین خودرو های روز است. در دبی می توان با پرداخت مبلغ مناسبی به‌ روزترین و بهترین خودرو‌های دنیا را اجاره کرد و از سواری آنها در آب و هوای دبی لذت برد. قطعا سواری و رانندگی خودروهای لوکس برای گردشگرانی که عازم دبی می‌ شوند بسیار لذت بخش است. مخصوصا برای گردشگران ایرانی که ممکن است به دلیل قیمت‌ های بالای خودروهای خارجی هرگز نتوانند در کشور خود رانندگی آنها را تجربه کنند.
شرکت‌ هایی در دبی هستند که از آنها به عنوان شرکت‌ های رنت خودرو یاد می‌ شود. این شرکت‌ ها در ازای دریافت ضمانتنامه و هزینه اجاره خودرو آن را در اختیار متقاضیان قرار می‌ دهند.

تفریحات دبی

تنوع مراکز تفریحی در دبی بسیار زیاد است. به طوری که می‌ تواند گردشگران با هر سلیقه‌ ای را راضی سازد. از سالن‌ های اسکی سر پوشیده و پارک‌ های آبی گرفته تا آسمان‌ خراش‌ ها همه جزو مراکز تفریحی این شهر به شمار می‌ روند. علاوه بر این شما می‌ توانید از تفریح در شهر بازی‌ های جذاب دبی که طراحی‌ های بی نظیر دارند کمال لذت را ببرید و سفری کاملا شاد و هیجان انگیز را تجربه کنید. همچنین می‌ توانید در رستوران‌ های دبی خوشمزه‌ ترین طعم‌ ها را بچشید و در مراکز خرید آن بهترین مارک‌ ها را خریداری کنید.

 

جمع‌بندی
قبل از سفر به هر نقطه از دنیا ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید. شما باید بدانید این شهر در کجای نقشه جهان واقع شده و دارای چه مناطقی است. علاوه بر این بایستی مکان‌ های گردشگری، هتل‌ ها، مراکز خرید و دیگر اماکن مهم آن را بشناسید.
ما در این مقاله شما را با نقشه دبی آشنا کردیم و اطلاعات مفیدی در مورد این شهر از کشور امارات متحده در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم چنانچه بخواهید راهی دبی شوید بتوانید از اطلاعات این مقاله استفاده نمایید.
نقشه دبی نشان می‌دهد که این شهر دارای دو محله دیره و بر است که توسط یک رودخانه به نام الخور از هم جدا شده‌ اند. هر دو محله مدرن هستند

نظرات کاربران
دیدگاه