جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

جاهای دیدنی دبی

شهر دبی یکی از پر جمعیت‌ ترین شهرهای کشور امارات است و به لطف معماری‌ های زیبا و خاص خودش، جاذبه‌ های گردشگری زیبایی به وجود آورده است. دبی امروزه به یک قطب گردشگری تبدیل شده است و سفر به این شهر را نباید از دست داد. در ادامه با NPK همراه باشید تا برخی از جاذبه ‌های گردشگری دبی را به شما معرفی کنیم تا هنگام بازدید از این شهر نهایت استفاده از آن را ببرید.

برج العرب دبی

یکی از نمادهای معروف شهر دبی، هتل برج العرب است که بلندترین هتل جهان محسوب می‌ شود. این هتل در ساحل جزیره مصنوعی جمیرا قرار دارد و توسط یک معمار آمریکایی معروف به نام تام رایت ساخته شد.
علاوه بر ظاهر بیرونی آن که خیره‌ کننده است، در طراحی نمای داخلی آن نیز از سنگ مرمر و طلا استفاده شده است و تبدیل به لوکس‌ ترین هتل های دبی و دنیا شده است. لازم به ذکر است که این هتل تنها هتل هفت ستاره در جهان است و یک شب اقامت در این هتل حدود 1800 دلار هزینه دارد.

برج خلیفه دبی

بلندترین برج جهان با 160 طبقه و 828 متر ارتفاع، یعنی برج خلیفه در دبی قرار دارد. از طریق این برج می‌ توان نمای کلی دبی را تماشا کرد. برای این کار می‌ توانید ورودی هتل را رزرو کرده و از طریق سکوی بازدید داخل این برج، شهر دبی را تماشا کنید.

پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی یکی از جذاب‌ ترین پارک‌ های آبی در جهان و جاذبه های گردشگری دبی است که برای دو قشر کودک و بزرگسال طراحی شده است. این پارک در خیابان جمیرا میان دو هتل برج العرب و جمیرا قرار دارد. پارک دارای یک تم عربی و همچنین دارای بخش بانوان است تا همه بتوانند از آن در آب و هوای دبی استفاده کنند.
از تفریحات این پارک می‌ توان به استخر های موج‌ سواری مصنوعی و سرسره‌ های سقوط آزاد، برج سورج، تنتروم الی، مستر بلسترز رودخانه و دریاچه مصنوعی یوها اشاره کرد که قابل‌ استفاده برای همه افراد است.

مراکز خرید دبی

مراکز خرید نیز از جاذبه های گردشگری دبی هستند. برای درک عظمت دبی، حتماً یک سر به دبی مال بزنید. این بزرگ‌ ترین مرکز خرید جهان است و شما در یک روز نمی‌ توانید از تمام آن به طور کامل بازدید کنید. این مرکز خرید دارای موسیقی زنده، باغ‌ وحش، آکواریوم، سینما، پارک واقعیت مجازی، پیست اسکیت روی یخ و هتل اختصاصی است. هر انتظاری که از یک مرکز خرید می‌ توان داشت، در دبی مال وجود دارد و معروف‌ ترین برندهای دنیا محصولات خود را در اینجا و در مراکز خرید دبی به فروش می‌ رسانند.

ساحل جمیرا دبی

ساحل جمیرا از محبوب‌ ترین جاذبه ‌های گردشگری دبی است. شن‌ های سفید این ساحل جلوه‌ ای ویژه و جذاب به آن بخشیده است. این ساحل به سه بخش جمیرا 1، جمیرا 2 و جمیرا 3 تقسیم شده است. جمیرا 1 امکانات تفریحی بسیاری دارد. پارک تفریحی وایلد وادی و برج العرب در این بخش قرار دارند. این ساحل از بهترین سواحل دبی است که در دو بخش دیگر امکانات تفریحی کمتری وجود دارد و بیشتر دارای فضایی آرام و مناسب استراحت هستند.

قاب دبی

برج قاب عکس یکی از جدید ترین آسمان‌ خراش‌های دبی با یک معماری برجسته و جدید است. این برج به رنگ طلایی و در ارتفاع 150 متر و 160 طبقه است. برج قاب عکس از دو برج موازی تشکیل شده است که در انتها به یکدیگر رسیده‌اند. این ساختمان یک پل شیشه‌ ای در بالای خود دارد که یک نمای فوق‌ العاده از شهر دبی را به بازدیدکنندگان مخصوصا در بهترین زمان سفر به دبی ارائه می‌ دهد.

دبی مارینا

دبی مارینا یک محله مسکونی و تفریحی در شهر دبی است. به‌ خاطر کانال آب مصنوعی که در این منطقه ساخته شده است، به مسیری پر طرفدار تبدیل شده است. برخی از مناطق و جاذبه ‌های گردشگری دبی که در این منطقه قرار دارند عبارتند از:
برج مارینا، برج کایان، هتل مارینا، پارک آبی وایلد وادی، اسکی دبی و مرکز خرید مارینا مال.

گاردن گلو دبی

گاردن گلو یک پارک مملو از چراغ و نور است که در آن همه چیز حالت نورانی به خود گرفته است. این پارک شامل مجسمه‌های نورانی و بزرگ از حیوانات، گل‌ها و سایر اشیا است. این پارک در سال 2015 افتتاح شد. امکان بازدید از این مکان در شب‌ ها فراهم می‌ شود و با روشن‌ شدن چراغ‌ها مناظری شگفت‌انگیز خلق می‌ کند. از مهم‌ ترین بخش‌های گاردن گلو می‌توان به بخش گلو پارک، پارک دایناسور ها، پارک جادویی و پارک یخی اشاره کرد. بخش گلو پارک شامل مجسمه‌های نورانی از حیوانات، گل‌ها و بناهای تاریخی است. پارک دایناسورها شامل مجسمه‌های نورانی دایناسورهای غول‌ پیکر است که حرکت می‌کنند. پارک یخی شامل یک تونل یخی است که در انتهای آن یک خرس قطبی نورانی بزرگ وجود دارد. پارک جادویی نیز از شخصیت‌ های کارتونی تشکیل شده است که برای کودکان بسیار جذاب است.

مسجد جمیرا دبی

از نظر مذهبی، مسجد جمیرا یکی از مناطق گردشگری مهم در دبی به‌ حساب می‌آید. مسجد جمیرا یکی از محبوب‌ ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری دبی است و در صورتی‌ که به بازدید از مناطق مذهبی علاقه دارید حتماً از این جا دیدن کنید. این مسجد همه‌ روزه از شنبه تا پنجشنبه باز است و گردشگران می‌ توانند به بازدید از آن بپردازند.

 

جاذبه های گردشگری دبی

جزیره پالم جمیرا

این جزیره یکی از سه جزیره مصنوعی واقع در دبی است و مانند یک درخت نخل ساخته شده است که در تور دبی می توانید از آن دیدن کنید. مکان این ساحل، 5 کیلومتری خلیج فارس و در نزدیکی برج‌ العرب است. این جزیره از لوکس‌ ترین جاذبه های گردشگری دبی و جهان است و در بین گردشگران و افراد محلی بسیار محبوب است. برای دید بهتر از این شاهکار مهندسی می‌توانید در طبقات بالای برج کایان دبی جایی را رزرو کرده، یا از طریق هواپیما و چتر بازی از این منظره زیبا نهایت استفاده را از دیدن این جزیره در نقشه دبی ببرید.

باغ گل دبی

این یک باغ گل طبیعی است که در منطقه دبی لند قرار دارد. مساحت این باغ 72000 متر مربع و بزرگ‌ ترین باغ گل طبیعی در جهان است. این باغ در ماه‌ های اکتبر تا آوریل باز است و گردشگران می‌ توانند از آن دیدن کنند. این باغ شامل چندین بخش مختلف مانند بخش باغ گل رنگارنگ، باغ کودکان، مجسمه‌ های گل و باغ پروانه‌ ها می‌ شود.

هتل آتلانتیس پالم دبی

در جزیره نخل دبی، هتل 5 ستاره آتلانتیس پالم قرار دارد. با رفتن به این هتل می‌توانید از صرف غذاهای لذیذ و بین المللی رستوران‌ های دبی همچون ژاپنی، تایوانی، عربی و غیره با چشم انداز ساحل شنی زیبا بهره‌مند شوید. این هتل شامل 1539 طبقه و امکاناتی همچون مراکز خرید، سالن زیبایی، غواصی، گلف، تنیس و دیگر موارد وجود دارد.
بزرگ‌ ترین آکواریوم جهان که از جاذبه های گردشگری دبی است در این هتل قرار دارد. از طریق قدم‌ زدن در تونل شیشه‌ای تعبیه شده می‌ توان حیواناتی همچون دلفین، کوسه، اسب دریایی، خرچنگ دریایی، ماهی پیرانا و سفره‌ ماهی را تماشا کرد.
برای طی‌ کردن این تونل زیر آبی، شما به دو ساعت زمان نیاز دارید. امکاناتی نظیر ویلچر و کالسکه نیز در این آکواریوم تعبیه شده است تا همه مهمانان هتل بتوانند از این مسیر لذت ببرند.

پیست اسکی دبی

شاید عجیب به نظر برسد ولی در کشوری با آب‌ و هوای بیابانی امارات، یک پیست اسکی وجود دارد. این پیست از پرطرفدارترین جاذبه ‌های گردشگری دبی به‌ حساب می‌ آید که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌ کند. وجود یک پارک یخی و پنگوئن‌ ها نیز بر جذابیت این مرکز می‌ افزایند.

سالن اپرای دبی

در نزدیکی برج خلیفه یک ساختمان به شکل کشتی وجود دارد و سالن اپرا نام گذاری شده است. این مکان میزبان خوانندگان مشهور زیادی از جهان است و میزبان انواع رویدادها مانند تئاتر، اپرا، باله، کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه است. سالن اپرای دبی در سال 2016 با اجرای پلاسیو دومینگو افتتاح شد. این سالن گنجایش دو هزار نفر جمعیت دارد و می‌توانید در هنگام سفر از رویدادهای این سالن بهره ببرید.

موزه اتحاد دبی

اگر علاقه‌مند به تاریخ باشید، موزه اتحاد جایی است که باید حتماً به آنجا بروید. این موزه اطلاعاتی در مورد نحوه تأسیس امارات متحده عربی می‌دهد. همچنین به کمک عکس‌ها و ویدئوها سیر تکاملی این کشور و نحوه تبدیل آن از یک بیابان به جزایر دبی و به شکل امروزی آن نشان داده می‌شود. داخل این موزه کتابخانه و رستوران نیز وجود دارد.

پارک اند ریزورت دبی

پارک اند ریزورت یک مجتمع فرهنگی است که از سه بخش با موضوعات جداگانه تشکیل شده است. موشن گیت، بالیوود پارک و لگو لند. موشن گیت مربوط به علاقه‌ مندان به سینمای هالیوودی است و سرگرمی‌های مبتنی بر فیلم‌ های هالیوودی را در آن می‌توان تجربه کرد. بالیوود پارک همان‌طور که از اسمش پیداست برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هند طراحی شده است. لگو لند نیز سرزمین مخصوص بازی بچه‌های از سنین دو تا دوازده سال است که می‌توانند با خانواده خود در تور دبی نوروز نیز به تجربه آن بپردازند.

 

جاهای دیدنی دبی

سافاری دبی

در سافاری می‌توانید از جاذبه های گردشگری دبی لذت ببرید. سافاری یک تفریح جذاب و پرطرفدار برای کسانی که به کشور امارات سفر می‌کنند به‌ حساب می‌آید. در سافاری با استفاده از خودروهای آفرود از صحرا عبور می‌کنید و می‌توانید از زیبایی‌ های صحرای دبی لذت ببرید. می‌توانید در طول مسیر در چند نقطه توقف کرده و عکس بگیرید.
مزرعه پرورش شتر، حیوانات وحشی و مارمولک‌‌ها از جمله مواردی است که ممکن است در مسیر مشاهده کنید. از تفریحات سافاری می‌توان به شترسواری، تماشای غروب آفتاب، صرف شام در کمپ عربی و اسکی روی شن اشاره کرد. همچنین سافاری در دو نوع یک‌ روزه و چند روزه ارائه می‌شود. در تور خارجی دبی و در سافاری چند روزه شما امکانات بیشتری را می‌توانید تجربه کرده و استفاده بیشتری ببرید.

 

سخن پایانی
دبی یکی از بهترین شهرها برای گشت‌ و گذار است. این شهر انواع جاذبه‌های گردشگری مختلف از جمله جاذبه‌های مدرن، تاریخی، فرهنگی و طبیعی را داراست. با توجه‌ به تنوع جاذبه‌های گردشگری دبی و مناسب‌ بودن آن برای تمام سنین، هر کسی می‌ تواند از سفر به این شهر لذت ببرد.

نظرات کاربران
دیدگاه