بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نظر شرایط آب و هوایی چه فصلی است! اگر قصد سفر به شهر رویایی خاورمیانه را دارید و نمی‌ خواهید دیدن مراکز و جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری، کویرهای بکر و فستیوال‌ های آن را از دست بدهید، ابتدا حتماً باید بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید.

راهنمای سفر به دبی

شهر دبی در کشور امارات متحده عربی هر ساله در فصل‌ های مختلف پذیرای مسافر های بی‌ شماری است. هر چند این شهر آب و هوایی گرم دارد، اما تقریباً همیشه مسافرانی هستند که مقصدشان دبی باشد. بزرگ‌ ترین شهر امارات متحده عربی و لوکس‌ ترین شهر در خاورمیانه با آسمان‌ خراش‌ هایش، برج‌ ها و رویداد های ورزشی که در سواحل زیبای الجمیرا برگزار می‌ کند از جاذبه‌ های توریستی این شهر در ماه‌ های مختلف سال به شمار می‌ رود.
برای سفر به دبی یکی از سوال‌ های مهم و پیگیر مسافران این است که کدام فصل برای سفر به این شهر مناسب است! کدام فصل بهترین زمان برای خرید و استفاده از تخفیف‌ های ویژه است! آیا هزینه سفر به دبی با عوض‌ شدن فصل تغییر می‌ کند!
انتخاب بهترین زمان سفر به دبی با توجه‌ به هدف شما از این سفر متفاوت است. عده‌ ای به دنبال بهترین فصل از نظر آب‌ و هوای دبی هستند و عده‌ ای به دنبال بهترین موقعیت‌ ها برای خرید و ارزانترین قیمت‌ ها هستند. در این مقاله از NPK ما بهترین زمان‌ ها برای سفر به دبی و ارزانترین فصل را معرفی می‌ کنیم.

آب و هوای دبی

برای بسیاری از گردشگران آب و هوای یک منطقه نقش مهمی در انتخاب بهترین زمان سفر به دبی محسوب شده و بر اساس آب و هوای آن منطقه برای سفر خود برنامه‌ ریزی می‌کنند.
دبی آب و هوایی گرمسیری دارد و پایین خط استوا قرار گرفته است، در نتیجه بارش سالانه باران در آن بسیار کم است. بهترین زمان سفر به دبی در پاییز و زمستان است، چون که دبی تابستانی بسیار گرم و مرطوب دارد. دمای هوا در این فصل بین 40 تا 50 درجه سانتیگراد و شب‌ ها 30 تا 35 سانتیگراد است. اما زمان ایده‌آل برای سفر به دبی زمستان است که دمای دبی در روز 23 درجه سانتیگراد است و در نتیجه هوا بهاری است. آب و هوای دبی در زمستان بسیار معتدل بوده و اگر در بهترین زمان بتوانید به دبی سفر کنید از تک‌ تک لحظات خود در این سفر استفاده خواهید کرد. به‌ طور کلی آب و هوای دبی در ماه‌ های آبان، آذر، دی و بهمن بسیار دلپذیر است.
دقت کنید که اگر زمان مناسب برای سفر خود به دبی را از قبل بررسی و برنامه‌ ریزی کنید، از تمام جاذبه‌ های دبی اعم از طبیعت‌ گردی و شنا در سواحل دبی و سافاری در کویر لذت خواهید برد.

بهترین فصل سفر به دبی

اگر قبلاً به دبی سفر کرده‌اید حتماً می‌ دانید که بهترین زمان سفر به دبی از ماه نوامبر تا فوریه است که برابر با آبان تا اواخر بهمن‌ ماه است. مسافرانی هم که قصد سفر به دبی را دارند و شرایط آب و هوایی این شهر برایشان اهمیت دارد بایستی به این نکته در تقویم سفر خود توجه کنند.
در ماه‌ های ذکر شده اغلب گردشگران به دبی سفر می‌ کنند تا از امکاناتی مانند استفاده از سواحل زیبای دبی و ورزش‌ های آبی مدرن و با کیفیت استفاده کنند. از آبان‌ ماه تا بهمن هوای این شهر ساحلی بسیار دلپذیر و مطبوع است و بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد در روز متغیر است و بهترین زمان سفر به دبی است.
در دبی بهترین مکان‌های ساحلی در پاییز و زمستان برای شنا فعال هستند. در این دو فصل هم می‌  توانید از ورزش‌ های آبی استفاده کنید و هم از تورهای کویر دبی در برنامه سفر خود استفاده کنید.
فراموش نکنید ماه‌ هایی که نام بردیم از فصل‌ های گران در تور دبی به شمار می‌ رود و انتظار ارزانی نداشته باشید. همه پرواز ها، هتل‌ ها و مراکز گردشگری در این فصل‌ ها بالاترین قیمت‌ ها را دارند به دلیل این که حجم مسافر در این ایام بسیار بالا بوده و ارزانی به چشم نمی‌ خورد. ماه‌ های پاییز و زمستان در دبی‌، های سیزن High season و شلوغ‌ ترین فصل سفر به دبی است.
حتماً با برنامه‌ریزی درست و انتخاب زمانی مناسب برای سفر به دبی می‌ توانید هم از آب و هوای دبی استفاده کنید و هم از تفریحگاه‌ ها و مکان‌ های دیدنی در این شهر بازدید کنید.

 

بهترین زمان سفر به دبی

گرانترین زمان سفر به دبی

مسافران معمولاً بهترین فصل برای سفر به دبی را می‌ دانند، اما فصل‌ ها و ماه‌ های معمولی سفر به دبی چیزی است که اغلب برای مسافران نا شناخته است.
Shoulder season یا همان فصل معمولی در واقع ماه‌ های پر مسافر محسوب نشده و البته به خلوتی low season یا کم مسافر هم نیستند. ماه‌ های شهریور تا آبان‌ ماه و از اسفند تا اواسط اردیبهشت (ماه‌ های سپتامبر تا نوامبر و مارچ و اواسط می) فصل‌ های معمولی سفر به دبی هستند که دبی پر از مسافر و شلوغ نیست. به‌ این‌ ترتیب قیمت هتل‌ ها، مراکز تفریحی و جاذبه‌ های گردشگری دبی کمی پایین‌ تر است.
اگر در این ماه‌ ها به دبی سفر کنید، می‌ توانید از همه امکانات موجود در این ماه‌ ها استفاده کنید. می‌ توانید در ساحل‌ ها شنا کنید، موزه‌ ها و مکان‌ های تاریخی را ببینید و قادرید به مراکز خرید دبی بروید. توجه کنید که رستوران‌ ها و تمام مراکز در دبی دارای تهویه‌ مطبوع هستند و شما در آن‌ها احساس گرما نمی‌ کنید. اما فراموش نکنید اگر زمان سفر شما در طول بهترین زمان سفر به دبی نباشد رفتن به کویر و تورهای سافاری دبی گزینه‌ ای مناسب نیستند.
در عوض می‌ توانید شب‌ ها برای گشت‌ و گذار به محله‌ های قدیمی بروید و از بازار سنتی دبی دیدن کنید. طبق تجربه مسافر های ایرانی ماه‌ های شهریور، مهر، فروردین و اردیبهشت را هم برای سفر به دبی انتخاب می‌ کنند که قیمت هتل‌ ها کمی ارزان‌ تر هستند.

ارزانترین زمان سفر به دبی

اولویت اول بسیاری از مسافرها در تور خارجی دبی شرایط آب و هوایی دبی است و برای برخی دیگر ارزان‌ بودن سفر اهمیت داشته و اولویت اول آنها محسوب می‌ شود. فصل تابستان برای سفر به دبی ارزانترین فصل است. از اواخر خرداد ماه تا شهریور ماه ( ژوئن تا اواسط سپتامبر) در دبی low season به‌ حساب می‌آید. یعنی با توجه‌ به گرمای شدید هوا، ارزانترین فصل برای سفر به دبی تابستان است.
در این فصل بلیط‌ های پرواز و هتل‌ها و رستوران‌ها کمترین نرخ را دارند و شما می‌توانید از همین ارزانی برای گردش در جزایر دبی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که شما در طول روز نمی‌توانید به گردش بروید. برای جابه‌جایی و رفتن به مراکز خرید و فضاهای سرپوشیده هم بایستی از وسایل حمل‌ و نقل کولردار استفاده کنید.
شب‌ها ساحل‌ها باز هستند، اما به‌ هر حال هوا به دلیل رطوبت بالا شرجی است و ممکن است برای شما خوشایند نباشد. کویرگردی هم در تابستان به دلیل گرمای شدید و همین‌ طور کم‌ بودن مسافر به‌ صورت مرتب برگزار نمی‌شود.
شما اگر علاقه به مراکز خرید و دیدن برج خلیفه و برج عرب دارید و یا تفریحاتی دوست دارید که در مکان‌های سرپوشیده برگزار می‌شوند، ممکن است بهترین زمان سفر به دبی برای شما علاوه بر موارد بالا تابستان باشد.

فصل حراج دبی

یکی دیگر از سوال‌هایی که کاربرها معمولاً می‌پرسند مناسب‌ترین و بهترین زمان سفر به دبی برای خرید کردن است. ماه ژانویه بهترین زمان خرید در دبی به شمار می‌آید. مراکز خرید در دبی بسیار هستند و مطابق با سلیقه هزاران توریستی که به این شهر رفت‌ و آمد می‌کنند، برندها و مارک‌های شناخته شده در سطح وسیعی فعالیت می‌کنند.
اگر شما اهل خرید هستید و می‌خواهید در هزینه‌های سفر هم صرفه‌جویی کنید در ژانویه یعنی دی‌ ماه با سفر به دبی امکان خرید با تخفیف‌های ویژه از مراکز خرید را دارید. انتخاب مناسب‌ترین زمان سفر به دبی برای خرید نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های سفر داشته و امکان خرید بیشتر را افزایش می‌دهد.

 

سفر به دبی

بهترین زمان سفر به کویر دبی

طبیعت‌ گردی برای بعضی از مسافران اولویت اول است و حالا اگر شما از این دسته هستید بهترین زمانی که می‌توانید برای طبیعت‌ گردی به دبی بروید آبان‌ ماه تا اواخر فروردین‌ ماه است که میتوانید با تور دبی نوروز نیز در این ایام به دبی سفر کنید. شما در این ماه‌ ها هم می‌توانید به کویرگردی بروید و هم شب در کویر کمپینگ کنید. تورهای سافاری دبی که از طریق هتل‌ها برگزار می‌شود نه‌ تنها در این شهر بلکه در جهان بسیار مشهور و محبوب است.
اواخر پاییز تا اولین ماه بهار زمان مناسبی برای کویر رفتن است. تورهای کویرگردی در طلوع و غروب آفتاب برگزار می‌شوند و هزینه نسبتاً بالایی هم دارند. این تورها در دیگر ماه‌های سال به علت گرمای بیش از اندازه اجرا نمی‌شوند.

سفر به دبی در ماه رمضان

ماه رمضان ارزانترین ماه سفر به دبی است. در ماه رمضان در دبی امکان نوشیدن و غذا خوردن در ملاعام را ندارید و این موضوع برای بسیاری از مسافرها مطلوب نیست. اما اگر با مورد بالا مشکلی نداشته باشید در ماه رمضان قادر هستید سفری بسیار ارزان به این شهر را تجربه کنید. از لحاظ ارزانی ماه رمضان بهترین زمان سفر به دبی است و هتل‌ها هم ارزانترین قیمت را ارائه می‌دهند.
حالا اگر تصمیم گرفتید در ماه رمضان به دبی سفر کنید حتماً تقویم میلادی و شمسی را چک کنید، شاید ماه رمضان از لحاظ آب و هوایی از ماه‌های خوب برای سفر شما به دبی باشد.
حتی برای برخی بهترین زمان برای سفر به دبی، وقتی است که رویدادهای ورزشی و موسیقی در این شهر اجرایی می‌شود. پس از نظر مسافرها، ارزان‌ بودن امکانات سفر، طبیعت‌گردی، شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مختلف می‌تواند ملاک انتخاب بهترین زمان سفر به دبی باشد.

 

نکته پایانی
در این مطلب سعی کردیم که هم ارزانترین و هم گرانترین فصل‌های سفر به دبی را شرح بدهیم. دبی یکی از شهرهای دیدنی جهان است که سفر به آن می‌تواند بسیار خاطره‌ انگیز باشد. شما بر اساس اولویت خود، ارزان‌ بودن و یا خوش‌ آب‌ و هوا بودن، مناسب‌ترین و بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه